Uwaga, poniższa prezentacja dotyczy programu PowerPoint 2013, jednakże z powodzeniem możemy to wykonać również w Wordzie.
1. Włączamy program PowerPoint bądź wczytujemy wcześniej zapisaną prezentację. Następnie przechodzimy na zakładkę „Wstawianie”.
2. Odnajdujemy opcję „Wideo” i z rozwijanej listy wybieramy, czy chcemy dołączyć plik z naszego komputera, czy też może z internetu. My zdecydujemy się na film z serwisu YouTube.
3. Decydując się na źródło z internetu mamy do dyspozycji kilka opcji. Możemy skorzystać z wyszukiwarki Bing, jak również wkleić wcześniej pozyskany kod ze strony internetowej. Chcąc wrzucić film z YouTube’a bądź Facebooka, należy wybrać odpowiednią opcję zlokalizowaną na dole.
4. YouTube został dodany do opcji. Teraz wystarczy odszukać odpowiedni klip, wpisując interesującą nas frazę i naciskając przycisk lupy.
5. Wybieramy odpowiedni film i naciskamy „Wstaw”.
Film zostanie umieszczony w naszej prezentacji. W podobny sposób można umieścić video w edytorze tekstu Word.