Na początku słowo wyjaśnienia – różne usługi pocztowe oferują różne limity. Dla przykłady popularny Gmail oferuje wielkość załączników nieprzekraczającą 25 MB i działa to idealnie, o ile wysyłamy wiadomość do użytkownika, który również korzysta z usługi Google. Jeżeli jednak wyślemy tę samą wiadomość do osoby, której usługodawca pocztowy ogranicza wielkość załączników do 10 MB – serwer odrzuci taką wiadomość. Dlatego też pomimo szybkiego rozwoju dysków sieciowych zaleca się, aby załączniki ograniczać do maksymalnie 10 MB na jeden plik.
Dzielenie pliku
Najprostszym i jednocześnie najstarszym sposobem na wysłanie dużego pliku jest podzielenie go na mniejsze części za pomocą odpowiedniego programu. Posłuży nam do tego darmowy program 7 Zip. Pobieramy go z tego miejsca. Po zainstalowaniu przechodzimy do pliku, który chcemy podzielić na mniejsze części i klikamy na nim prawym przyciskiem myszy. Wybieramy 7 Zip -> Dodaj do archiwum.
Określamy wielkość woluminu – 10 MB. Naciskamy przycisk OK, aby podzielić plik.
Tak przygotowane pliki są gotowe do wysyłki.
Używanie dysków sieciowych
W ostatnim czasie niezwykle popularne stały się dyski sieciowe, na których możemy umieszczać pliki, a następnie udostępniać je zainteresowanym osobom. Do takich usług zaliczamy między innymi Google Drive, Dropbox czy chociażby SkyDrive. Po wgraniu pliku na serwer wystarczy udostępnić odpowiedni link, aby inna osoba mogła ściągnąć go do siebie.
W przypadku używania Gmaila czy też Outlooka sprawa jest jeszcze prostsza, gdyż usługi te są zintegrowane ze swoimi dyskami sieciowymi. Wystarczy kliknąć odpowiednią ikonkę, aby dołączyć do maila plik znajdujący się na naszym wirtualnym dysku. Dla przykładu, w przypadku Google Drive maksymalny rozmiar pliku wynosi aż 10 GB.
Dzięki tym metodom bezproblemowo wyślemy praktycznie każdy plik poprzez wiadomość e-mail.