Jak zrobić darmowy serwer Minecraft?

Wojciech OnyśkówSkomentuj
Jak zrobić darmowy serwer Minecraft?
Do postawienia własnego serwera wykorzystamy oficjalne narzędzie Minecraft Server (pobieramy korzystając z rozwijanej listy) oraz program Hamachi, służący do tworzenia unikalnej sieci, do której mogą dołączać inni gracze.

1. Pobieramy wymienione wyżej komponenty. W przypadku Hamachi program należy zainstalować i skonfigurować. Szczegółowy opis tego etapu przedstawialiśmy w innym poradniku. Uwaga: do postawienia serwera Minecraft warto skorzystać z Hamachi w wersji 1.0.3.0 (jest ona dostępna z rozwijanej listy programów w naszym dziale download).

2. Uruchamiamy pobrany plik Minecraft_Server. Uwaga: do poprawnego działania wymaga Javy w wersji przynajmniej 1.6. Jeżeli takiej nie posiadamy, zostaniemy automatycznie przekierowani na stronę internetową, skąd można ją pobrać. Java jest także dostępna w naszej bazie programów.

3. Jeżeli wszystko jest gotowe, uruchamiamy i od razu zamykamy program Minecraft Server. W folderze, w którym znajduje się plik .exe powinien pojawić się nowy plik i folder: Eula oraz World. Przechodzimy do tego pierwszego.

2015-05-18 13h50 25
4. W pierwszej kolejności należy zaakceptować regulamin. W polu eula podmieniamy „false” na „true”. Zapisujemy zmiany i wychodzimy z notatnika.

2015-05-18 14h04 11
5. Włączamy program Hamachi wraz z utworzoną przez nas siecią i ponownie uruchamiamy plik Minecraft Server.

6. W efekcie w naszym folderze utworzyło się kilka nowych plików. Nas na początek najbardziej interesuje server.properties. Otwieramy go za pomocą notatnika.

2015-05-18 14h12 25
7. Naszym oczom ukaże się szereg komend konfiguracyjnych. Początkowi użytkownicy powinni większość pozostawić niezmienionych. W polu server-ip wpisujemy adres IP przydzielony nam przez Hamachi.

2015-05-18 14h14 21
8. Jeżeli nie posiadamy konta premium Minecraft, w polu online-mode musimy wpisać „false”, jednak wtedy każdy gracz będzie mógł się zalogować korzystając z naszego nicka. Nie polecamy tego, jeżeli planujemy otworzyć serwer publiczny, dla większej ilości osób.

2015-05-18 14h18 45
9. Reszta właściwości jest opcjonalna, a działanie niektórych z nich przedstawiamy poniżej. Gotowe! Po zapisaniu pliku server.properties nasz serwer jest gotowy do działania. Należy pamiętać, że dołączający do niego gracze muszą się znajdować w tej samej sieci Hamachi, co my. Tworzenie i dołączanie do sieci Hamachi wyjaśnialiśmy w osobnym poradniku.

Poniżej przedstawiamy znaczenie niektórych komend z pliku server.properties:

  • level-name – nazwa naszego świata. Świat jest domyślnie generowany losowo, jednak możemy podstawić gotowy projekt. Wtedy należy wpisać jego dokładną nazwę
  • allow-flight – umożliwia (true) lub ogranicza (false) latanie graczy na serwerze
  • announce-player-achievements – serwer publikuje (true) lub nie (false) osiągnięcia zdobyte przez graczy
  • max-world-size – maksymalny rozmiar świata
  • max-build-height – maksymalna wysokość budynków
  • spawn-npcs – automatyczne odradzanie się (true) lub nie (false) postaci
  • spawn-animals – automatyczne odradzanie się (true) lub nie (false) zwierząt
  • white-list – włączenie (true) lub nie (false) białej listy
  • hardcore – aktywacja (true) lub nie (false) trybu hardcore. W trybie tym postać po śmierci nie może powrócić na serwer
  • resource-pack – w tym miejscu możemy wpisać dokładną nazwę tekstur, które chcemy użyć. Muszą one znajdować się w folderze z serwerem. Domyślnie pozostawiamy puste
  • pvp – umożliwia (true) lub nie (false) walkę pomiędzy graczami
  • difficulty – poziom trudności. Można ustawić od 0 (najłatwiejszy) do 3 (najtrudniejszy)
  • gamemode – ustala domyślny tryb gry: 0 – Survival, 1 – Creative, 2 – Adventure, 3 – Spectator
  • player-idle-timeout – określa czas (w sekundach) nieaktywności gracza, po jakiej użytkownik zostanie wyrzucony z serwera. Wartość 0 wyłącza tę funkcję (gracze nie będą wyrzucani)
  • max-players – określa maksymalną liczbę graczy na serwerze
  • max-tick-time – określa maksymalny czas braku połączenia z serwerem (w milisekundach), po którym gracz zostanie wyrzucony
  • spawn-monsters – automatyczne odradzanie (true) lub nie (false) potworów
  • generate-structures – określa, czy automatycznie generować (true) lub nie (false) struktury, np. wioski
  • view-distance – zasięg pola widzenia (od 0 do 10)
  • motd – tutaj wpisujemy tekst, jaki ma się wyświetlać graczom po wejściu na serwer

Udostępnij

Wojciech OnyśkówRedaktor w serwisie instalki.pl piszący o nowych technologiach i grach.