Uwaga: Opisywany poniżej sposób dotyczy programów uruchamianych z poziomu klasycznego pulpitu. Aplikacje kafelkowego interfejsu nie mają możliwości automatycznego startowania wraz z systemem Windows.
1. Menedżer autostartu możemy znaleźć jako jedną z opcji w menedżerze zadań. Aby się do niego dostać, klikamy prawym przyciskiem myszki na pasek zadań i wybieramy „Task manager”. Alternatywnie możemy też skorzystać z wyszukiwarki i wybrać odpowiednią aplikację z listy.
2. Domyślnie menedżer zadań pojawi się nam w uproszczonej wersji. Należy kliknąć „More details”.
3. Przechodzimy na zakładkę „Startup”.
4. Jeżeli stwierdzamy, że któryś z wymienionych programów na liście nie jest nam potrzebny podczas startu systemu, warto go wyłączyć. W tym celu klikamy na nim prawym przyciskiem myszki i wybieramy „Disable”.
5. W taki sposób wyłączamy automatyczny start wszystkich niepotrzebnych programów. Jeżeli chcemy któryś z nich ponownie przywrócić do autostartu, wystarczy, że zaznaczymy „Enable”.