ko wybrani przez Microsoft testerzy.
IE 7 Beta 2 jest w tej chwili dostępny tylko w wersji anglojęzycznej. Wspomniane darmowe wsparcie telefoniczne będzie dostępne dla użytkowników w Ameryce Północnej, Niemczech i Japonii. Dean Hachamovitch z Microsoftu nie ukrywa, że firmie zależy na jak największej liczbie testujących.
Takie podejście do testów, to dla Microsoftu całkowita nowość, ale nie można powiedzieć, aby Microsoft był na tym polu nowatorem. Informacje zwrotne z publicznych beta testów z powodzeniem wykorzystywali już wcześniej np. programiści pracujący nad przeglądarkami Mozilli (Firefox, Seamonkey).
Publiczne testy nie są też jedynym pomysłem na sukces, jaki został przeniesiony na grunt Microsoftu. Wiadomo, że przeglądarka Firefox – z którą IE 7 będzie ostro konkurował – zawdzięcza swój sukces przydatnym rozszerzeniom pozwalającym na dostosowanie przeglądarki do własnych potrzeb. Teraz Microsoft również stara się wypromować dodatki do IE i w tym celu uruchomił witrynę IEaddons.com.
Patrząc na to, jak zmienia się podejście Microsoftu do promocji przeglądarki można odnieść wrażenie, że skończyły się czasy bezstresowej dominacji na rynku przeglądarek. Jeszcze nie tak dawno firma z Redmond jakby nie przejmowała się losem swojego IE. Teraz wyraźnie widać ożywienie.
Przy okazji, warto poinformować użytkowników przeglądarki Internet Explorer 6 o kolejnej niebezpiecznej dziurze, którą kilka dni temu odkrył polski specjalista, Michał Zalewski.
Źródło:
Marcin Maj – Dziennik Internautów – www.di.com.pl