Aż 2/3 respondentów twierdzi, że ich klienci coraz częściej wykorzystują różne urządzenia podczas dokonywania płatności online. Mimo to tylko 53% organizacji finansowych korzysta z dwuskładnikowego uwierzytelnienia. 50% zastosowało wyspecjalizowane rozwiązanie chroniące przed oszustami w czasie rzeczywistym. Zaledwie 67% stosuje bezpieczne połączenie dla wszystkich rodzajów płatności online.
29% respondentów jest zdania, że taniej jest reagować na oszustwa finansowe, niż im przeciwdziałać. 48% ankietowanych łagodzi ryzyko oszustwa, zamiast usuwać je całkowicie.
„Z badania wynika, że banki i organizacje z branży płatności postrzegają zarządzanie oszustwami finansowymi online w dzisiejszym wielokanałowym, opartym na internecie środowisku klientów jako trudne. 38% organizacji, z którymi rozmawialiśmy, przyznaje, że coraz trudniej jest odróżnić prawdziwą transakcję od oszukańczej. Niepokoi również fakt, że jeden na trzech respondentów podsumowuje swoje podejście do ochrony przed oszustwami w ten sposób: ‘będziemy zajmować się tym na bieżąco’. Jeśli weźmiemy pod uwagę nasze własne badanie, z którego wynika, że w 2014 r. miało miejsce 22 milionów ataków z wykorzystaniem szkodliwego oprogramowania finansowego, których celem było 2,7 mln. klientów na całym świecie, staje się jasne, że zajmowanie się każdym incydentem z osobna nie jest realnym rozwiązaniem na dłuższą metę. Klienci zasługują na coś lepszego, podobnie jak organizacje z branży usług finansowych” – komentuje Ross Hogan z Kaspersky Lab.
Wspomniane badanie zostało przeprowadzone w 2015 roku na ponad 5500 przedstawicieli firm, w tym 131 przedstawicieli banków i serwisów płatniczych z 26 państw.
Źródło: Kaspersky Lab