Kampania spamowa, która od kilku dni pojawia się na Facebooku polskich użytkowników, bazuje na prostym mechanizmie oszustwa kuszącego internautów atrakcyjna nagrodą – w tym wypadku zwrotem 900 zł. Wystarczy tylko, że użytkownik zdradzi… swój indywidualny numer klienta banku. W konsekwencji, w najgorszym wypadku stracić można pieniądze.
Podobne kampanie, o których informowały kilkukrotnie media, wykorzystywały wcześniej wizerunek innych popularnych sieci handlowych, takich jak m.in. Ikea, Decathlon, Biedronka czy Amazon. Jak nie dać się nabrać?
– Przede wszystkim należy ignorować tego typu informacje już na początku: nie otwierać maili z obietnicami nagród i nie klikać w linki, jakie zawierają. Warto też czytać dokładnie treści, bo tak jak w tej sytuacji przekręcone nazwy instytucji i literówki w tekście powinny zwrócić naszą uwagę. Przed fałszywymi linkami nie ochroni niestety nic poza skutecznym antywirusem, który zablokuje tego typu linki i uchroni przed potencjalną infekcją złośliwym programem szpiegującym – radzi Mateusz Piątek, product manager Safetica.
Źródło: DAGMA Bezpieczeństwo IT