Oszuści podszywają się pod bank Millennium
Przestępcy masowo wysyłają do Polaków SMS-y i wiadomości e-mail z informacjami o konieczności zaktualizowania lub przekazania danych bankowi, celem uniknięcia blokady konta. Bank Millennium przypomina, że nigdy nie wysyła tego rodzaju komunikatów i nie proponuje aktualizacji danych lub systemu przez SMS lub e-mail.
Cyberoszuści najczęściej piszą, że:
- Twoje konto nie jest zgodne z „nowym systemem bezpieczeństwa”
- Dostęp do Twojego konta został lub zostanie zablokowany
Apelujemy wraz z bankiem o nie klikanie w żadne linki w treści wiadomości. Mogą one prowadzić do pobierania oprogramowania szpiegującego lub strony wyłudzającej dane
Jak nie dać się oszukać?
Standardowo już warto przypomnieć, że przestępcy uciekający się do tego typu metod nie należą do osobników najbystrzejszych i często popełniają szkolne błędy językowe, ortograficzne lub interpunkcyjne, a także sięgają po potoczne lub niegramatyczne zwroty.
Zawsze gdy otrzymasz wiadomość o zablokowaniu konta czy konieczności uwierzytelnia, zadzwoń do banku i potwierdź to! Zwracaj uwagę, z jakiego adresu lub numeru została wysłana wiadomość i porównaj z komunikacją, jaką otrzymujesz z banku. Bądź ostrożny.
Przedstawiciele banku apelują, aby przypadki takich oszustw zgłaszać przez skrzynkę kontaktową lub po numerem specjalnej infolinii 22 598 44 44 (opłata zgodna z taryfą operatora).
Źródło: Bank Millennium