Klienci popularnego banku z nową opcją weryfikacji pracowników

Maksym SłomskiSkomentuj
Klienci popularnego banku z nową opcją weryfikacji pracowników

Oszuści podszywający się przez telefon pod pracowników banków to ogromna zmora ostatnich lat. Niektórzy Polacy słysząc często wschodni akcent odruchowo rozłączają połączenie. Inni natomiast nierzadko tracą oszczędności życia, ulegając mniej lub bardziej wiarygodnym przestępcom. Banki wdrażają różne metody weryfikacji swoich pracowników, a do tego grona dołączył właśnie kolejny – Bank Pocztowy.

Bank Pocztowy wprowadził weryfikację pracowników w aplikacji mobilnej

Cyberprzestępcy nie mają żadnego problemu z podszywaniem się pod policjantów lub pracowników banków. Są oni nawet w stanie zadzwonić do ofiary w taki sposób, aby na ekranie jej smartfona wyświetlił się numer prawdziwej instytucji. Jak zatem nie dać się oszukać? Banki wprowadzają coraz to nowe opcje weryfikacji pracowników – najpopularniejszą jest weryfikacja poprzez aplikację.

Do grona instytucji finansowych lepiej chroniących swoich klientów dołączył właśnie Bank Pocztowy, który od teraz pozwala na weryfikację dzwoniących pracowników poprzez aplikację o nazwie Pocztowy.

Nowa opcja w aplikacji Pocztowy działa w sposób bardzo intuicyjny. Weryfikacja pracownika banku następuje poprzez powiadomienie push, wysyłane do aplikacji mobilnej na życzenie klienta. Po tapnięciu w powiadomienie wyświetlają się dane pracownika banku – jego imię, nazwisko i miejsce pracy.

Ochrona naszych klientów jest dla nas priorytetem, dlatego wprowadziliśmy funkcjonalność, która umożliwia natychmiastową weryfikację tożsamości dzwoniącego pracownika Infolinii Banku w aplikacji mobilnej „Pocztowy”. Niestety, zjawisko spoofingu, czyli podszywania się oszustów pod numery telefonów m.in. infolinii banków w celu wyłudzenia danych lub środków finansowych, staje się coraz bardziej powszechne. Coraz częściej słyszy się, że przestępcy wykorzystują nowe technologie do manipulacji i oszukiwania klientów, co może prowadzić do poważnych strat finansowych. Dzięki naszej nowej usłudze klienci mogą teraz szybko i łatwo upewnić się, że faktycznie rozmawiają z  pracownikiem Banku, co znacząco zwiększa ich poczucie bezpieczeństwa

– skomentowała Agata Jelonek, Naczelnik Wydziału Rozwoju Usług Płatniczych Banku Pocztowego.

Jak widzicie, warto instalować apki instytucji finansowych, z których usług korzystacie. Bankowość internetowa jest w dzisiejszych czasach naprawdę przyjazna, a dodatkowe zabezpieczenia pokroju autentykacji dwuskładnikowej zwiększają bezpieczeństwo Waszych danych oraz pieniędzy.

Inne banki działają na podobnych zasadach

Jako osoba korzystająca między innymi z usług Banku Millennium muszę pochwalić analogiczny system w tym banku. Działa on nieco inaczej, bowiem pracownik po przedstawieniu się zachęca od razu do uruchomienia aplikacji mobilnej, w której jego dane prezentowane są nie na żądanie, a w sposób automatyczny.

Źródło: Bank Pocztowy

Udostępnij

Maksym SłomskiZ dziennikarstwem technologicznym związany od 2009 roku, z nowymi technologiami od dzieciństwa. Pamięta pakiety internetowe TP i granie z kumplami w kafejkach internetowych. Obecnie newsman, tester oraz "ten od TikToka". Miłośnik ulepszania swojego desktopa, czochrania kotów, Mazdy MX-5 i aktywnego uprawiania sportu. Wyznawca filozofii xD.