Dokładnie pięć dni temu Ania informowała Was o problemie związanym z flagowymi smartfonami Samsung Galaxy S10 i Galaxy Note 10. Przypominamy, że urządzenia, na ekran których została założona folia ochronna produkcji innej niż Samsunga może odblokować odciskiem palca nieuprawniona osoba. Samsung zapowiedział już wprawdzie stosowną aktualizację, ale banki nie zamierzają na nią czekać.
Kolejne banki blokują dostęp do swoich aplikacji mobilnych użytkownikom smartfonów Galaxy S10 i Note 10. Takie działania podjął między innymi bank NatWest z Wielkiej Brytanii. Niektóre banki, takie jak brytyjski Nationwide Building Society, decydują się wyłącznie na ograniczenie możliwości autoryzacji dostępu za pośrednictwem czytnika linii papilarnych.
Źródło: Reddit
Przedstawiciele banków zapowiadają, że aplikacje zostaną udostępnione ponownie, gdy tylko Samsung upora się z tą niezwykle poważną luką w zabezpieczeniach. Południowokoreański producent obiecał pierwotnie, że aktualizacja zostanie udostępniona jeszcze w tym tygodniu.
Samsung zaleca użytkownikom smartfonów Galaxy S10 nie korzystanie z silikonowych ochraniaczy ekranów do czasu zainstalowania aktualizacji. W celu uniknięcia problemów przedstawiciele firmy proszą też, aby użytkownicy modeli Galaxy Note10/10+ oraz S10/S10+ wykorzystujący podobne ochraniacze zdjęli je, wykasowali dotychczas zarejestrowane odciski palców oraz zarejestrowali swoje odciski palców ponownie.
Źródło: Android Authority