Oszuści po raz kolejny podszywają się pod znaną firmę. Tym razem przybrali barwy DPD Polska i rozsyłają fałszywe wiadomości e-mail, które informują o rzekomej nieodebranej paczce.
Jeden z takich e-maili trafił na naszą redakcyjną skrzynkę. Trzeba przyznać, że tym razem treść wiadomości została przygotowana w nieco lepszy niż zazwyczaj sposób, choć nie ustrzeżono się prostych błędów językowych. Te trudno jednak wyłapać, jeżeli nie wczytamy się w treść.
Fałszywa wiadomość informuje nas oczywiście o nieodebranej paczce. Podawany jest nawet numer przesyłki oraz informacje o wysyłce. Są to klikalne odnośniki, przekierowujące na podstawioną stronę internetową. Pobrany stamtąd dokument może zawierać złośliwe oprogramowanie, infekujące nasz komputer.
Warto dodać, że w tym konkretnym przypadku fałszywa wiadomość nie została poprawnie rozpoznana przez pocztę Gmail i zamiast do spamu, trafiła do głównej skrzynki.
DPD Polska informuje na swojej stronie o fałszywych wiadomościach i przestrzega przed klikaniem w linki i pobieraniem załączników.
Jak rozpoznać przekręt? Fałszywa wiadomość może zawierać błędy językowe, prosić o dokonanie wpłaty lub ponaglać klienta w celu jak najszybszego odebrania paczki. Znajdują się też w niej podstawione odnośniki do witryn lub zainfekowane załączniki.
W takim przypadku nie należy klikać w linki i pobierać załączników. Spodziewając się paczki z DPD warto zweryfikować numer przesyłki bezpośrednio na stronie dpd.com.pl.
Źródło: Własne