Facebook znów ma problem z Apple
Wraz z pojawieniem się na rynku systemu iOS 14, Apple zaoferowało swoim użytkownikom możliwość lepszej kontroli prywatności. Sprawa dotyczy funkcjonalności opierających się o przydzielanie lub odmawianie dostępu aplikacjom do poszczególnych danych. iOS 14 we wszystkich przypadkach wymaga wyraźnej zgody na śledzenie zachowania danej osoby w sieci. Cała sprawa nie spodobała się oczywiście Facebookowi, który niemalże od razu stwierdził, że tego typu działania zagrażają reklamodawcom portalu.
Nie trzeba było długo czekać na kolejny atak. Tym razem Facebook wykupił reklamy na całą stronę w najważniejszych amerykańskich gazetach – Wall Street Journal, New York Times czy Washington Post. Wszystko to z wymownym tytułem: „Bronimy małe biznesy przed Apple”.
I’m pretty certain #Facebook is fighting #Apple to retain access to personal data. #PID #privacy. #fullpagead #wsj pic.twitter.com/029WwaGSs0
— Dave Stangis (@DaveStangis) December 16, 2020
Według Facebooka, zmiany dotyczące prywatności mają zagrażać mniejszym i średnim biznesom, które wykorzystywały reklamy na portalu, aby dotrzeć do konkretnych użytkowników. Mniejsze śledzenie osób na urządzeniach Apple przekłada się na brak danych dotyczących preferencji użytkownika – wędrujących wprost do Facebooka.
Apple po raz kolejny odpowiedziało Facebookowi twierdząc, że stawia swoich użytkowników i ich prywatność na pierwszym miejscu. Firma dodała także, że Facebook lekceważy prywatność i zbiera cały ogrom danych na temat osób korzystających z serwisu.
Można się spodziewać, że napięcia pomiędzy obiema firmami będą tylko i wyłącznie postępować.
Źródło: Twitter / fot. Brett Jordan – Unsplash