Marcin Gruszka, rzecznik prasowy Play, kilka godzin temu poinformował na swoim facebookowym profilu o tym, iż „znowu ktoś wysyła fałszywe awizo”. Na pierwszy rzut oka wiadomość e-mail wygląda na prawdziwą i część konsumentów zapewne przeoczy kilka szczegółów oraz kliknie w załącznik chcąc poznać szczegóły faktury.
Tutaj jest pies pogrzebany – załączony dokument tak naprawdę jest skryptem zawierającym wirus, który jest w stanie zainfekować komputer. Osoba decydująca się na pobranie „faktury” padnie więc najprawdopodobniej ofiarą ataku i zostanie zablokowany jej dostęp do części plików, a żeby je odblokować będzie trzeba zapłacić określoną sumę.
Pierwsze co rzuca się w oczy po zobaczeniu wiadomości załączonej w powyższym poście jest brak polskich znaków. Ten szczegół powinien zaniepokoić użytkownika, lecz aby być pewnym na 100 procent, czy ktoś właśnie nie próbuje nas „zaatakować” należy zalogować się do Play24 i sprawdzić stan rachunku. Można też wybrać na telefonie (oczywiście o ile jesteśmy w sieci Play) numer *124# – w ten sposób dowiemy się o kwocie, którą musimy uiścić za dany miesiąc.
Źródło: Facebook