Gmail pozwoli zrezygnować z funkcji smart na rzecz prywatności

Piotr MalinowskiSkomentuj
Gmail pozwoli zrezygnować z funkcji smart na rzecz prywatności
Google ostatnimi czasy decyduje się na wprowadzanie licznych usprawnień w obszarze prywatności i bezpieczeństwa danych użytkowników. Jak się okazuje, już niedługo do Gmaila trafi kolejna tego typu funkcja, która z pewnością spodoba osobom nie do końca ufającym gigantowi.

Funkcje smart będą nieobowiązkowe

Jeśli korzystacie z klienta pocztowego od Google, to z pewnością kojarzycie szereg funkcji smart pomagającym w sprawniejszym pisaniu i zarządzaniu wiadomości. Mowa tu o chociażby automatycznym filtrowaniu e-maili, opcji Smart Compose (sugerowanie tekstu listu) czy kartach podsumowujących informacje o podróży czy paczce.

Wszystkie te dodatki oparte o sztuczną inteligencję nie tylko pomagają i zaoszczędzają czas, ale stanowią również pożywkę dla osób trzecich. Wykorzystują bowiem nasze dane, by usprawniać pracę. Google oczywiście zapewnie o swoich systemach bezpieczeństwa – część osób gigantowi wierzy, ale rzecz jasna nie każdy.

Koncern postanowił więc, że nie będzie zmuszał klientów do używania funkcji smart. Już za kilka tygodni wszystkim osobom korzystającym z Gmaila wyskoczy specjalne powiadomienie. Z jego poziomu zadecydować będzie można o kontynuowaniu przygody z inteligentnymi usprawnieniami lub jej zaprzestaniu.

google prywatnosc nowosc 1Źródło: Google

Co więcej, Google poprosi od razu o spersonalizowanie ustawień prywatności w innych usługach. Konsumenci otrzymają opcję rezygnacji z przypomnień Asystenta, wyświetlania informacji o rezerwacji w Mapach czy kartach lojalnościowych z Google Pay.

google prywatnosc nowosc 2Źródło: Google 

Nie da się ukryć, że powyżej opisane możliwości personalizacji spodobają się użytkownikom ceniącym swoją prywatność. Skorzystać z nich będzie można za kilka tygodni.

Źródło i foto: Google

Udostępnij

Piotr MalinowskiDziennikarz z pasji i wykształcenia. Jest związany z popularnymi serwisami branżowymi, gdzie od siedmiu lat publikuje treści o nowych technologiach, gamingu oraz „ludziach internetu”. Fascynuje go wpływ influencer marketingu na społeczeństwo oraz szeroko pojęte przyczyny i skutki nierówności społecznych. Prywatnie fan powieści/filmów grozy, gier studia Piranha Bytes, podcastów kryminalnych, dobrej kawy oraz rowerowych wycieczek.