Od niedzieli na skrzynkach internautów pojawiają się fałszywe wiadomości e-mail, pochodzące rzekomo od administracji ING Banku Śląskiego. Adresaci czytają w nich, że konto zostało zablokowane i wymagana jest autoryzacja.
Tytuł maila może brzmieć „Autoryzacja konta ING”, „Blokada rachunku ING” lub „Nowa wiadomość ING”. W każdym z tych przypadków jesteśmy przekonywani, że nasze konto zostało zablokowane ze względu na podejrzaną aktywność.
Pod spodem znajduje się link, który prowadzi do podstawionej strony internetowej. Tam jesteśmy proszeni o podanie loginu i hasła do bankowości, a następnie także numeru PESEL.
Jak podaje serwis Bankier, po wpisaniu danych jesteśmy przekierowywani do oryginalnego serwisu banku ING. W taki oto sposób cyberprzestępcy wchodzą w posiadanie naszych danych bankowych.
ING Bank Śląski wystosował oficjalne ostrzeżenie, w którym jesteśmy informowani, że bank nigdy nie poprosi o podanie pełnego hasła dostępu i nie przesyła e-maili informujących o zablokowaniu dostępu do konta.
To nie pierwszy atak tego typu. Cyberprzestępcy wykorzystują dokładnie te same metody, podszywając się pod inne banki.
Źródło: Bankier