Z roku na rok, stosowanie dobrych praktyk przez dostawców masowych SMS-ów coraz bardziej utrudnia oszustom rozsyłanie fałszywych wiadomości. Niebawem również odbiorcom będzie łatwiej je rozpoznawać. Nad odpowiednią technologią pracuje już Google.
Jak działa Verified SMS?
W świecie nowych technologii rozwiązania z jednego obszaru łatwo jest przenosić w inny wykorzystując utrwalone przyzwyczajenia użytkowników. Google w nowej funkcji postanowił zatem wykorzystać symbol niebieskiej odznaki przy nazwie nadawcy, jakiej używają serwisy społecznościowe, takie jak Twitter czy Instagram. Pozwala to odróżnić oryginalne profile firm i znanych osób od nieoficjalnych kont fanowskich.
– Każdy chętny do wysyłania vSMS, będzie musiał dać się zweryfikować jako firma faktycznie operująca pod daną nazwa czy marką. My będziemy w tym pośredniczyć, ale to Google będzie miał ostatnie słowo. Procedura akceptacji będzie odbywać się ręcznie, ale nie powinna trwać dłużej niż tydzień. Po jej przejściu firmę będzie można zarejestrować w naszym panelu jako nadawcę Verified SMS. Przy wysyłce klientowi pojawi się opcja zmiany zwykłej wiadomości na Verified SMS – komentuje Jakub Kluz, Product Manager w SMSAPI.
Na początku nowa funkcja dodana zostanie w aplikacji Google Messages. Testy przeprowadzono już w m.in. USA, Indiach, Brazylii czy Wielkiej Brytanii oraz z takimi firmami jak Kayak, SoFi czy Paym. Kolejny krok to wprowadzenie podobnych mechanizmów na telefonach z systemem Android korzystających z googlowskiej aplikacji do obsługi wiadomości SMS.
Źródło: SMSAPI / Zdjęcie: Canva