Artykuł jasno pokazuje, że ludzie są zwykle najsłabszym ogniwem każdego system bezpieczeństwa, a edukacja użytkowników w zakresie technik bezpieczeństwa komputerowego powinna być elementem skutecznej strategii IT. Żadna korporacyjna polityka bezpieczeństwa nie może być skuteczna, jeżeli nie uwęglenia czynnika ludzkiego. Oprócz zabezpieczenia zasobów cyfrowych eksperci IT powinni również znaleźć skuteczne metody „załatania” zasobów ludzkich.
„Strategia bezpieczeństwa będzie o wiele skuteczniejsza, jeżeli personel będzie rozumiał ją i wspierał. Istotne jest również to, aby nie traktować informacji i szkoleń dotyczących bezpieczeństwa jako zagadnień czysto informatycznych. Należy umieścić je w ogólnym kontekście kadrowości. Pracownikom trzeba wyjaśnić, prostym i bezpośrednim językiem, naturę zagrożenia. Powinni rozumieć, jakie zabezpieczenia zostały wprowadzone przez organizację i dlaczego oraz w jaki sposób mogą one wpłynąć na wykonywanie przez nich obowiązków. W ten sposób pracownicy – którzy teraz coraz częściej pracują z domu – nie narażają zasobów biznesowych na niepotrzebne ryzyko” – powiedział David Emm.
Pełna wersja artykułu jest dostępna w Encyklopedii Wirusów VirusList.pl prowadzonej przez Kaspersky Lab: http://www.viruslist.pl/analysis.html?newsid=594.
Źródlo: Kaspersky Lab