Ludzie w sieci postępują na granicy odwagi i brawury – ty też?

Maksym SłomskiSkomentuj
Ludzie w sieci postępują na granicy odwagi i brawury – ty też?
{reklama-artykul}
Pomimo tego, że oszustwa internetowe nie są rzeczą nową, a metody wykorzystywane przez cyberprzestępców są niezwykle powtarzalne, tysiące Polaków wciąż nabiera się na przeróżne sztuki. Wielu problemów udałoby się uniknąć, gdyby nie lekkomyślne postępowanie. Na złe zwyczaje w sieci zwraca uwagę w swojej najnowszej kampanii mBank, który wyemitował serię ciekawych reklam edukacyjnych.

Reklamy edukacyjne mBanku edukują na temat bezpieczeństwa w sieci i tłumaczą jak chronić się przed zakusami przestępców. Kampania przebiegająca pod hasłem „Ludzie są niesamowici” pokazuje, że bardzo często internauci działają na granicy odwagi i brawury – zupełnie jak bohaterowie pięciu wyemitowanych w sieci spotów.

„W naszych filmach ludzie bawią się z niedźwiedziem, nurkują w przeręblu, wspinają się i spacerują po linie bez asekuracji. Wreszcie pędzą po torze z zawrotną prędkością. Nam te zachowania kojarzą się z innymi, równie niesamowitymi. Klikaniem w niesprawdzone linki i wiadomości. Płaceniem faktur i rachunków bez sprawdzenia numeru konta. Korzystaniem z internetowych „okazji” w nieistniejących sklepach czy wreszcie publikowaniem wrażliwych informacji w sieci” – tłumaczy Aneta Kubik, brand manager mBanku, dodając przy tym, że takie zachowania mogą skutkować utratą danych i pieniędzy.

mbank ludzie sa niesamowici 2

Wszystkie spoty reklamowe obejrzycie poniżej, a na stronie internetowej pod adresem LudzieSaNiesamowici.pl dowiecie się więcej na temat prezentowanych na spotach reklam i tego, dlaczego są one tak niebezpieczne. Eksperci ds. bezpieczeństwa podpowiedzą Wam także jak się przed nimi chronić.

Przyznajcie się, złamaliście kiedyś którąś z pięciu poniższych reguł?

Nie klikaj w podejrzane linki

Uważaj na fałszywe wiadomości

Sprawdzaj dokładnie komu płacisz fakturę

Kupuj w sieci ostrożnie

Strzeż się złodziei danych

Udostępnij

Maksym SłomskiZ dziennikarstwem technologicznym związany od 2009 roku, z nowymi technologiami od dzieciństwa. Pamięta pakiety internetowe TP i granie z kumplami w kafejkach internetowych. Obecnie newsman, tester oraz "ten od TikToka". Miłośnik ulepszania swojego desktopa, czochrania kotów, Mazdy MX-5 i aktywnego uprawiania sportu. Wyznawca filozofii xD.