InPost poinformował właśnie, że powiadomienia dotyczące statusu przesyłki nie będą już przesyłane za pośrednictwem SMSów. Użytkownicy w dalszym ciągu otrzymywali będą je w formie e-maili oraz – o ile zdecydują się zainstalować specjalną aplikację mobilną – powiadomień w dedykowanej apce na systemy Android i iOS. Decyzja była trudna, ale jej podjęcie było konieczne ze względu na oszustów, którzy podszywali się pod firmę InPost, wyłudzając w ten sposób pieniądze. Na nic zdały się ostrzeżenia – Polacy regularnie wpadali w ich sidła.
Jak wyglądały oszustwa na InPost? W treści wiadomości wysyłanych przez cyberprzestępców widniała prośba o dopłatę za przesyłkę, której towarzyszył link kierujący pod stronę wyłudzającą dane. Po zalogowaniu na fałszywą stronę banku poszkodowani udostępniali personalia przestępcom. Problem trudno było zażegnać, bowiem wiadomości fałszywe trafiały do jednego folderu z prawdziwymi. W Polsce niektóre systemy wysyłki SMS pozwalają na ustawienie nieprawdziwej nazwy w polu „nadawca”, co ochoczo wykorzystują kryminaliści.
Śledzenie przesyłek InPost jest możliwe niezmiennie za pośrednictwem strony inpost.pl/sledzenie-przesylek. Jest to jedyna alternatywa dla instalowania aplikacji mobilnej.
Źródło: InPost