mBank nigdy nie wymaga przeprowadzenia weryfikacji numeru telefonu.
W kolejnych etapach złośliwe oprogramowanie prosi o podanie numeru PIN oraz identyfikatora i hasła do serwisu transakcyjnego. Tym sposobem cyberprzestępcy mogą przechwycić numer telefonu i dane logowania.
W ten sposób hakerzy przejmują dane logowania.
Będąc w posiadaniu takich informacji mogą m.in. zlecić przelew, przekierować wiadomość SMS z kodem autoryzacyjnym na podstawiony numer telefonu i tym samym ukraść wszystkie pieniądze z konta.
mBank zaleca podjęcie kilku kroków, jeśli odkryjemy, że nasz telefon został zainfekowany. Należy niezwłocznie zmienić dane logowania do serwisu mBanku, przywrócić ustawienia fabryczne (tzw. hard reset) i zmienić PIN do aplikacji mobilnej mBank.
Gwoli przypomnienia, mBank zwraca uwagę na to, że nigdy nie prosi o podanie identyfikatora i hasła do serwisu, nie wysyła na telefon komórkowy żadnych certyfikatów bezpieczeństwa, nie prosi o wykonywanie przelewów testowych oraz nie przesyła do klientów wiadomości e-mail zawierających link do serwisu bankowości internetowej.
Źródło: mbank.pl