Coraz więcej platform oraz firm wprowadza obostrzenia dotyczące publikowania treści zahaczających o temat koronawirusa SARS-CoV-2. Zmiany zasad implementowane są głównie dla zwiększenia bezpieczeństwa i ograniczenia szerzącej się dezinformacji jeśli chodzi o panującą epidemię choroby COVID-19. Korekty w swojej polityce wprowadził właśnie Facebook.
Jak poinformował na Twitterze Rob Leathern, dyrektor ds. zarządzania produktami w Facebook:
„Blokujemy reklamy i ogłoszenia sprzedaży maseczek medycznych na twarz. Uważnie monitorujemy sytuację związaną z epidemią choroby COVID-19. Przygotujemy niezbędne aktualizacje naszych zasad, jeśli tylko zauważymy użytkowników próbujących wykorzystać w złym celu sytuację zdrowotną panującą na świecie. Zaczniemy wprowadzać zmiany w przeciągu nadchodzących dni”.
We are rolling this out in the coming days, and anticipate profiteers will evolve their approach as we enforce on these ads. Please report if you see such ads showing up (top right corner of ad) and flag here as well for our teams to action https://t.co/t4N6HOCXai
— Rob Leathern (@robleathern) March 7, 2020
Oświadczenie to ma związek z komunikatem WHO dotyczącym masek na twarz. Światowa Organizacja Zdrowia powiedziała bowiem, że nadmierne kupowanie tychże przedmiotów prowadzi do niedoboru sprzętu ochronnego dla pracowników służby zdrowia. Wskutek tego lekarze są jeszcze bardziej narażeni na zakażenie koronawirusem SARS-CoV-2 oraz innymi chorobami zakaźnymi.
Przerażające jest to, że część osób próbuje wykorzystać epidemię do zarobku. Na platformach społecznościowych do niedawna można było natknąć się na setki ogłoszeń oferujących lek na koronawirusa oraz inne fałszywe przedmioty. Na szczęście reakcja przedstawicieli portali okazała się szybka, co poskutkowało drastycznym spadkiem reklam i ofert żerujących na globalnej tragedii.
Źródło: Twitter