Ruszyła kampania społeczna pod hasłem „Pomyśl zanim wrzucisz”

R.PredkoSkomentuj
Ruszyła kampania społeczna pod hasłem „Pomyśl zanim wrzucisz”
Chcemy zwrócić uwagę rodziców na kwestię ich odpowiedzialności za prywatność dzieci” – mówi Łukasz Wojtasik z Fundacji Dzieci Niczyje. „Zdarza się, że umieszczając zdjęcie w internecie tracimy nad nim kontrolę. Próby jego usunięcia skazane są na niepowodzenie, bo każde zdjęcie, które spotkało się z zainteresowaniem internautów, zostaje natychmiast powielone, jest poddawane przeróbkom, może stać się motywem złośliwych memów” – dodaje Wojtasik.

Materiały kampanii zostały przygotowane właśnie na wzór popularnych w sieci memów. Zdjęcia, pozornie niewinne, zostały opatrzone opisem „Znajdziesz mnie w sieci” czy „Ściągnij nas do siebie”, co ma zwrócić uwagę na niczym nieograniczony dostęp do zdjęć dzieci w internecie.

Pod wizerunkiem dziecka znajduje się pytanie Czy wiesz, co inni mogą zrobić ze zdjęciem Twojego dziecka umieszczonym w internecie? Na wszystkich materiałach znajduje się informacja o projekcie FDN Helpline.org.pl, który służy wsparciem w przypadkach cyberprzemocy wobec dzieci.

Jednym z elementów kampanii jest poradnik dla rodziców „Pomyśl, zanim wrzucisz”, w którym znajdują się informacje na temat ustawień i ochrony prywatności na portalach społecznościowych. Jest on dostępny na stronie www.zanimwrzucisz.fdn.pl.

Nie chcemy zabraniać rodzicom publikowania zdjęć dzieci„ – wyjaśnia Łukasz Wojtasik, dodając „Chcemy, żeby to robili odpowiedzialnie i świadomie, wykorzystując narzędzia, które pozwalają na ochronę prywatności ich dziecka. I żeby zdawali sobie sprawę z konsekwencji własnych działań, zarówno tych bezpośrednich, jak i tych odroczonych, kiedy to bezrefleksyjnie opublikowane zdjęcie zostanie dziecku przypomniane, zazwyczaj w najbardziej niefortunnych okolicznościach. Bo internet nie zapomina”.

Kampania rozpoczęła się 15 lipca i trwała będzie do końca września. 

pomysl-zanim-wrzucisz-FDN plakaty-3

Źródło: Fundacja Dzieci Niczyje

Udostępnij

R.Predko