Samsung przez przypadek naraził miliony klientów na atak hakerski. Zapomniał odnowić domenę

Wojciech OnyśkówSkomentuj
Samsung przez przypadek naraził miliony klientów na atak hakerski. Zapomniał odnowić domenę
Samsung nieumyślnie naraził miliony klientów na niebezpieczeństwo. Ich urządzenia mogły zostać zaatakowane przez hakerów, a wszystko przez… brak odnowienia domeny.

Sprawa dotyczy usługi S Suggest, która była dostępna w smartfonach Samsunga do 2014 roku. Ze względu na fakt, że praktycznie nikt jej nie używał, producent zakończył jej rozwój.

S Sugest służyło do proponowania nowych aplikacji. Usługa łączyła się ze specjalną witryną internetową – ssuggest.com, by pobrać najnowsze rekomendacje. Niestety Samsung zapomniał odnowić domenę, przez co mogła być wykupiona przez zewnętrzne osoby.

Cyberprzestępcy mogli zatem całkowicie legalnie przejąć witrynę i za jej pomocą zacząć proponować użytkownikom starszych smartfonów Samsunga aplikacje, w których zaszyte jest złośliwe oprogramowanie.

Na szczęście sprawę w porę wykrył Joao Gouveia, badacz zajmujący się cyberbezpieczeństwem. Zakupił on wspomnianą domenę, by nie dostała się w niepowołane ręce. Nowy właściciel odkrył, że skala potencjalnego ataku mogła być ogromna. W statystykach witryny odnotował bowiem aż 620 mln prób połączeń pochodzących z 2,1 mln urządzeń.

Do ataku co prawda nie dojdzie, jednak Gouveia zwraca uwagę, by Samsung nieco rozsądniej obchodził się z nierozwijanymi już usługami. W tym przypadku sprawę rozwiązałaby aktualizacja oprogramowania, dzięki której urządzenia przestałyby się łączyć z witryną.

[Aktualizacja 2017-06-19 14:40] Otrzymaliśmy oficjalne oświadczenie od polskiego oddziału Samsunga. Publikujemy je w całości poniżej.

Ochrona prywatności konsumentów i bezpieczeństwo urządzeń sa naszym priorytetem. Przywoływany artykuł dotyczy uslugi firmy Samsung, z rozwijania której zrezygnowaliśmy w maju 2014 roku. Znamy treść artykułu i badamy sprawę.

Źródło: Softpedia

Udostępnij

Wojciech OnyśkówRedaktor w serwisie instalki.pl piszący o nowych technologiach i grach.