Szef Apple: dane i prywatność użytkowników to rzeczy, które muszą być lepiej zabezpieczone

Aleksander PiskorzSkomentuj
Szef Apple: dane i prywatność użytkowników to rzeczy, które muszą być lepiej zabezpieczone
Szef Apple Tim Cook wziął udział podczas specjalnej konferencji odbywającej się każdego roku w Pekinie. Na wspomnianym wydarzeniu Cook poruszył kilka kwestii, jednak w jego wypowiedzi znalazło się dużo miejsca na sprawy, które są związane z prywatnością oraz ochroną danych konsumenckich. Apple od lat ma niepokoić się o wszystkie firmy oraz usługi, które w niejasny sposób wykorzystują tego typu informacje.

Według Tima Cooka zdolność firm do podejrzenia czym się interesujemy, jakie strony przeglądamy oraz chociażby kim są nasi znajomi, może w prosty sposób pozwolić na stworzenie swoistego profilu psychologicznego danego użytkownika. Cała sprawa dotyczy głównie ostatniej afery Facebooka związanej z Cambridge Analytica oraz wyciekiem danych osobowych prawie 50 milionów użytkowników.

Cook twierdzi, iż na przestrzeni ostatnich lat Apple bacznie obserwowało sytuację i widziało już niejednokrotnie, jak dane osobowe oraz inne wrażliwe informacje są wykorzystywane do różnorakich celów. Jednocześnie szef Apple uspokoił wszystkie osoby twierdząc, iż firma z jabłkiem w logo przedkłada bezpieczeństwo danych nad wszystkie inne wartości w firmie i tego typu informacje są skutecznie zabezpieczone.

Zgadzacie się z Cookiem? W dobie ostatnich rewelacji dotyczących problemów Facebooka oraz innych, mniejszych lub większych afer, faktycznie nasze dane udostępniane w sieci są zagrożone.

Jeśli ktoś kiedykolwiek uzyska ich zbyt dużo, a firmy nie zabezpieczą danych w odpowiedni sposób, to możemy mieć do czynienia z naprawdę sporą katastrofą.

Źródło: Bloomberg

Udostępnij

Aleksander PiskorzDziennikarz technologiczny - od niemal dekady publikujący w największych polskich mediach traktujących o nowych technologiach. Autor newslettera tech-pigułka. Obecnie zajmuje się wszystkim co związane z szeroko pojętym contentem i content marketingiem Jako konsultant pomaga również budować marki osobiste i cyfrowe produkty w branży technologicznej. Entuzjasta sztucznej inteligencji. W trybie offline fan roweru szosowego, kawy specialty i dobrej czekolady.