- Ubezpieczenia dla kierowców od AXA
- Udostępniania trasy przejazdu
- Limitu godzin pracy kierowców (po 12h jazdy wymagane jest 6h ciągłej przerwy)
- Anonimizacji numerów telefonów
„Każdego dnia użytkownicy Ubera zamawiają ponad 15 milionów przejazdów w aplikacji. Nie ma dla nas ważniejszej kwestii, niż ich bezpieczeństwo. Zapewnienie bezpieczeństwa kierowcom, pasażerom i dostawcom pozostaje niezmiennie naszym priorytetem. W ciągu ostatniego roku pracowaliśmy nad rozwojem naszych produktów, zwiększając ich innowacyjność, a także przejrzystość naszych usług. Wdrożenie nowych funkcji bezpieczeństwa w naszej aplikacji w regionach Europy, Bliskiego Wschodu i Afryki, jest kolejnym krokiem Ubera na drodze do ciągłego zapewnienia wszystkim użytkownikom najwyższego poziomu bezpieczeństwa. Niezależnie od tego, gdzie aktualnie się znajdują” – powiedział Sachin Kansal, Global Head of Safety Product w firmie Uber.
Dlatego też od teraz w Uberze będą działać również:
- Przycisk bezpieczeństwa. Po jego naciśnięciu pasażerowie, kierowcy oraz dostawcy będą mogli zadzwonić bezpośrednio z poziomu aplikacji do obsługi pomocy i służb ratunkowych.
- Zaufane Kontakty. W ramach tej funkcji użytkownicy Ubera mogą wybrać pięciu znajomych bądź członków rodziny i jednym kliknięciem udostępnić im informacje dotyczące ich podróży.
- Centrum Bezpieczeństwa. Specjalna zakładka, w której użytkownicy mogą otrzymać informacje dotyczące bezpieczeństwa, w tym m.in. kontakt do zespołu ds. bezpieczeństwa (infolinia działająca 24 godziny na dobę przez 7 dni w tygodniu), informacje na temat kierowcy, samochodu, trasy, lokalizacji GPS oraz systemu ocen i komentarzy.
- Powiadomienia dotyczące prędkości, z którą porusza się pojazd. Funkcja ta przypomina kierowcom o utrzymywaniu bezpiecznej prędkości zgodnie z obowiązującymi ograniczeniami w terenie miejskim.
Miejmy nadzieje, że zmiany te naprawdę wpłyną na bezpieczeństwo zarówno kierowców, jak i pasażerów Ubera.
Źródło: Uber