Cyberprzestępcy oraz oszuści nie przestają zaskakiwać – praktycznie każdego dnia wymyślają oni kolejne metody na to, jak szybko i skutecznie pozbawić nas pieniędzy. W Sklepie Play pojawiło się nowe zagrożenie, na które mogą być podatne szczególnie najmłodsze pociechy. Jak się przed nim uchronić?
Pierwotnie nowe oszustwo pojawiło się w aplikacji o nazwie Pingu Cleans Up, jednak program ten został już usunięty ze Sklepu Play. Bardzo możliwe, że w markecie Google znajdują się jednak inne tego typu aplikacje, które będą mogły Wam zaszkodzić. Cały proceder polega na „przypadkowym” wymuszeniu na użytkowniku cotygodniowej płatności za aplikację – dokładnie tak samo, jak w momencie, w którym kupujecie grę lub inną subskrypcję. Zainfekowana aplikacja sprytnie prosi nas o wykonanie danej czynności (na przykład utworzenie postaci), później przekierowuje do okienka związanego z trybem gry, a w ostatnim pop-upie wymusza płatność, którą można kliknąć całkowicie przypadkiem.
Jeśli posiadacie kartę kredytową lub debetową, która przypisana jest do Sklepu Play, to faktycznie bardzo łatwo przypadkiem dokonać zakupu. Wiele osób nie posiada autoryzacji transakcji hasłem czy odciskiem palca, tak więc jedno kliknięcie i… gotowe. Na cały proceder trzeba szczególnie uważać podczas udostępniania smartfona najmłodszym – pociechy mogą nas bowiem nieświadomie pozbawić gotówki na koncie.
Na ten moment nie wiadomo ile osób zostało oszukanych, jednak jedna z wykrytych aplikacji została pobrana ponad 50 tysięcy razy.
Uważajcie więc i nie dajcie się zaskoczyć!
Źródło: Android Authority