{reklama-artykul} Na profilach facebookowych widzimy fałszywą informację prasową, według której wakacje mają zostać przedłużone aż o dwa tygodnie. Wiarygodność wiadomości jest wzmocniona wizerunkiem minister edukacji podczas konferencji prasowej.
Po kliknięciu okazuje się, że by obejrzeć newsa trzeba wykupić dostęp do materiału wideo. Kiedy wyślemy „jednorazowego” SMS-a, wyrazimy zgodę na otrzymanie regularnej, płatnej subskrypcji.
Co więcej, w momencie kiedy będziemy próbowali zamknąć stronę i potwierdzimy to podwójnym kliknięciem – wiadomość wyświetli się na naszej tablicy.
„Ten rodzaj oszustwa wykorzystuje lekkomyślność najmłodszych internautów” – podkreśla Arkadiusz Zakrzewski, specjalista pomocy technicznej AVG – „Tym bardziej, że treść wiadomości doskonale trafiła w końcówkę wakacji i może wzbudzić powszechny entuzjazm. Niestety koszty płatnej subskrypcji uderzą po kieszeni przede wszystkim rodziców, a może to być nawet kilkaset złotych miesięcznie”.
Tak wygląda fałszywy wpis na Facebooku
Źródło: AVG