Mail od BNP Paribas? Uważaj na kolejne oszustwo
Na swojej skrzynce poczty elektronicznej mogliście zobaczyć w ostatnim czasie wiadomość od BNP Paribas lub innego banku o podobnej treści:
„Szanowny Kliencie,
Nasz system rozpoznaje, że nie aktywowałeś jeszcze nowego zabezpieczenia Bnp Paribas, dzięki czemu możesz wygodnie sprawdzić swoje konto online.
Kod otrzymany SMS-em zniknie pod koniec sierpnia 2022 r., skorzystaj z nowego bezpłatnego zabezpieczenia już teraz, aby kontrolować swoje zakupy online.”
„Dziękuję za zrozumienie”? „Pozdrowienia”? Bank by tak nie napisał w oficjalnej wiadomości do klienta. | Źródło: mat. własny – zrzut ekranu
Szybki rzut oka na maila pozwala dostrzec całą masę sugestii wskazujących jednoznacznie na fakt, iż mamy do czynienia z oszustwem. Pamiętajcie, aby weryfikować takie rzeczy przed klikaniem w jakiekolwiek odnośniki w wiadomości.
Przede wszystkim: nadawcą jest rzekomo bank BNP Paribas, ale wiadomość wysłano z przedziwnej domeny ns(.)sympatico(.)ca. Poza tym, wiadomość przyszła na konto pocztowe nie powiązane z absolutnie żadnym bankiem. Sama składnia wiadomości również pozostawia nieco do życzenia, ale to tylko niuans.
Gmail automatycznie blokuje możliwość kliknięcia w link, prowadzący do strony wyłudzającej dane osobowe. Jeśli kiedykolwiek będziesz miał wątpliwości co do tego, czy wiadomość jest wysłana przez bank, przed skorzystaniem z odnośnika w jego treści, skontaktuj się telefonicznie z bankiem.
Bądźcie czujni i ostrzegajcie rodzinę i znajomych.
Źródło: mat. własny