Użytkownicy urządzeń z logo nadgryzionego jabłka znaleźli się na celowniku cyberprzestępców. Oszuści rozsyłają wiadomości e-mail, podszywając się pod Apple. Informują w nich, że aplikacja z iTunes została zainfekowana wirusem i wymagana jest weryfikacja konta.
Cyberprzestępcy próbują nakłonić użytkownika do kliknięcia w link znajdujący się w wiadomości, strasząc go, że jeżeli nie zrobi tego w przeciągu 72 godzin, straci dostęp do swojego konta.
Po kliknięciu w link ofiara nie jest jednak przekierowywana do oficjalnego serwisu Apple, a na podstawioną stronę internetową, podobną do oryginalnej. Po wpisaniu tam swoich danych do logowania oddajemy dostęp do konta cyberprzestępcom.
W procesie weryfikacji oszuści nakłaniają ofiary do podania swoich danych osobowych, takich jak imię i nazwisko, data urodzenia czy adres zamieszkania.
– Warto zachować ostrożność podczas klikania w przesłane linki, nawet jeśli nadawca wiadomości wydaje się wiarygodny. Należy także sprawdzić, czy strona logowania jest prawdziwa – może w tym pomóc menedżer haseł, który nie poda loginu i hasła do strony, która nie zostanie rozpoznana przez narzędzie służące do zarządzania hasłami – mówi Kamil Sadkowski, analityk zagrożeń z firmy ESET.
Fałszywa strona internetowa została już zablokowana. Osoby, które podały na niej swoje dane dostępu, powinny jak najszybciej zmienić hasło do konta Apple.
Źródło: ESET