Banki robią sobie przerwę w ten weekend. Klienci muszą uważać

Piotr MalinowskiSkomentuj
Banki robią sobie przerwę w ten weekend. Klienci  muszą uważać

Wybrane polskie banki dały znać, że w ten weekend mogą występować liczne problemy z dostępność wielu usług. Konsumenci będą mieli trudności w skorzystaniu z pełnej funkcjonalności aplikacji mobilnej, co zapewne wywoła sporo zamieszania. Warto więc być na bieżąco z zaplanowanymi przerwami technicznymi i wykonać ważne transakcje jeszcze przed ich rozpoczęciem. Stosowne podmioty zapewne zaczęły wysyłać do Was stosowne komunikaty zachęcające do wykonania określonych kroków.

Banki z niemiłą weekendową niespodzianką

Już wkrótce powinniśmy być świadkami premiery zupełnie nowej aplikacji IKO lajt skierowanej do osób chcących skorzystać z określonych funkcjonalności PKO BP bez zakładania tam rachunku. Trudno też przejść obojętnie obok UOKiK, który dopiero co wydał 16 zaleceń przygotowanych specjalnie dla wszystkich dostawców usług płatniczych działających na terenie naszego kraju.

Za kilkadziesiąt godzin będziemy po raz kolejny zmuszeni do przestawienia zegarków o godzinę wstecz. Dojdzie bowiem do zmiany czasu z letniego na zimowy – ten moment nastąpi już w najbliższą niedzielę, 27 października. Tradycją stało się, że wtedy największe polskie banki podejmują decyzję o przeprowadzeniu prac serwisowych. Wystąpią liczne trudności w dostępie do aplikacji mobilnych czy innych oferowanych usług.

Stosowny komunikat wydał już chociażby mBank, który uniemożliwi płacenie kartą w internecie między godziną 2:00 a 7:00. Nie wykorzystacie również serwisu transakcyjnego oraz aplikacji mobilnej, próżno też będzie szukać możliwości złożenia jakiegokolwiek wniosku. Poszkodowani zostaną nie tylko prywatni konsumenci, ale również wszyscy klienci biznesowi.

Podobnie ma się sprawa w przypadku PKO BP, choć tutaj użytkownicy będą poszkodowani nieco dłużej, bo w godzinach 00:00 – 6:00. Nie skorzystacie wtedy z mobilnych aplikacji, płatności zbliżeniowych telefonem i kodem Blik. Zapłacimy co prawda w internecie, lecz transakcję potwierdzimy wyłącznie przy pomocy kodu SMS czy PIN-u do karty.

Jednym z rekordzistów jeśli chodzi o długość przerwy technicznej jest Santander Bank Polska. Ta odbędzie się z piątku na sobotę w godzinach 23:00 – 7:30. Nie zadziała wtedy bankowość mobilna czy internetowa, a także płatności w cyfrowych sklepach (metodami Przelew24 i Blik).

Jak prezentuje się sprawa w przypadku ING Bank Śląski? Opublikowany komunikat wskazuje na problemy w nocy z soboty na niedzielę (od 23:00 do 6:00). Mogą występować nieprawidłowości przy korzystaniu z bankomatów/wpłatomatów, aplikacji mobilnej czy internetowego serwisu. Zapewne nie skorzystacie również z przelewów ekspresowych czy podczas dokonywania płatności stacjonarnych.

Karty, bankomaty i bankowość mobilna – to przestanie działać

Bank Pekao natomiast zorganizuje przerwę z soboty na niedzielę w godzinach 2:30 – 3:30. Podczas tych krótkich widełek nie zalogujecie się do aplikacji mobilnej czy serwisu internetowego. Nieco później, bo pomiędzy 3:00 a 6:00 zablokowany zostanie Blik. Co ciekawe, bankomaty i karty zadziałają prawidłowo – przynajmniej tak zapewniają przedstawiciele firmy.

Toyota Bank zaplanował natomiast problemy dopiero w poniedziałek, 28 października. Od godziny 22:00 do 2:00 może nie przechodzić autoryzacja płatności kartą. Wtorek z kolei (00:00 – 3:00) będzie kłopotliwy dla klientów Banku Pocztowego – trudniej skorzystają z transakcji gotówkowych i bezgotówkowych.

Jeśli zaś chodzi o Nest Bank, to część usług przestanie działać 26 października w godzinach 0:30 – 7:00. Zablokowany zostanie dostęp do bankowości internetowej, mobilnej aplikacji, Blik. Klienci nie powinni mieć natomiast problemu z płatnościami kartą czy korzystaniem z bankomatów.

Ostatni na liście jest Velo Bank zapowiadający przerwy techniczne już tej nocy w godzinach 23:50 – 6:00. Standardowo nie będzie działać aplikacja bankowa czy serwis internetowy, a także Blik. Pojawią się też problemy z internetowymi płatnościami kartą. Bez trudu jednak użyjecie bankomatów czy zapłacicie zbliżeniowo podczas wizyty w sklepie czy na stacji benzynowej.

Jeśli korzystacie z innych banków, to koniecznie sprawdzajcie komunikaty wysyłane za pośrednictwem aplikacji mobilnej. Oświadczenie powinno również znaleźć się na oficjalnej stronie internetowej. Życzę każdemu, by nie spotkały go żadne nieprzyjemności z tego tytułu.

Źródło: Cashless / Zdjęcie otwierające: unsplash.com (@rupixen)

Udostępnij

Piotr MalinowskiDziennikarz z pasji i wykształcenia. Jest związany z popularnymi serwisami branżowymi, gdzie od siedmiu lat publikuje treści o nowych technologiach, gamingu oraz „ludziach internetu”. Fascynuje go wpływ influencer marketingu na społeczeństwo oraz szeroko pojęte przyczyny i skutki nierówności społecznych. Prywatnie fan powieści/filmów grozy, gier studia Piranha Bytes, podcastów kryminalnych, dobrej kawy oraz rowerowych wycieczek.