Mały test BLIK-a w aplikacji Revolut. Na to warto zwrócić uwagę

Marek LubasSkomentuj
Mały test BLIK-a w aplikacji Revolut. Na to warto zwrócić uwagę

Kilka dni temu pisaliśmy o pojawieniu się płatności BLIK w aplikacji Revolut. Chwilę po tym jak zauważyłem możliwość przelewów via BLIK postanowiłem przetestować usługę do granic możliwości, czyli wykorzystując maksymalny limit kwotowy. Sprawdźmy jak współpraca tych dwóch popularnych rozwiązań wypada w praktyce.

Test BLIK-a w Revolut

BLIK-a w Revolucie zauważyłem w sobotę, dzięki czemu od razu mogłem przejść do weekendowych testów. Pierwsze dwie płatności do jednego z DM zostały odrzucone. Prawdopodobnie wynikało to z upłynięcia ustalonego czasu na ich potwierdzenie. Niestety stosowne okno nie pojawiło się w Revolucie „automatycznie”. W przypadku kolejnych płatności wszystko przebiegło bez problemu. Wystarczyło przejść do poprzedniego widoku aplikacji, gdzie „wyskoczył” monit związany z ich akceptacją.

Wyczerpałem tym samym dzienny limit transakcji: łącznie 5000 zł, zatem zgodnie z regulaminem, muszę poczekać do 9:00 następnego dnia.

Limity BLIK w Revolut

  • łącznie 5000 zł dziennie
  • 10 transakcji dziennie

„[…] limity odnawiają się każdego dnia o godzinie 9:00.” – Revolut Bank UAB

Kolejne płatności – limit nadal przekroczony

Kolejnego dnia, czyli w niedzielę podjąłem próbę o godzinie 10:24. Otrzymałem informację o przekroczeniu dziennego limitu („Odnowi się jutro”). W następnej próbie o godzinie 11:11 pojawił się ten sam komunikat. Podejrzewam, że tego typu sytuacja mogła wynikać z reorganizacji systemów płatności po zmianie czasu 😉 Kolejne płatności BLIK-iem po godzinie 20:30 zostały zrealizowane, zatem limity na ten dzień zostały przywrócone. Wszystko działa w jak najlepszym porządku.

Zakupy na Allegro (płacę BLIK-iem)

Aby delikatnie urozmaicić test, w poniedziałek ponownie zapłaciłem BLIK-iem via Revolut; były to zakupy na Allegro. Tym razem, okno z potwierdzeniem płatności pojawiło się już w bieżącym widoku – tak jak być powinno.

Sprawdź również: Allegro odmienia Smart! Takiej promocji dawno nie było

Nie będę analizował dlaczego w przypadku tej płatności aplikacja „zachowała się” bardziej intuicyjnie. Może cały ten mariaż jest jeszcze w końcowej fazie dopracowania… Najważniejsze, że transakcja przebiegła pomyślnie.

Podsumowanie

BLIK w aplikacji Revolut zapewne w wielu przypadkach jest i będzie pomocnym rozwiązaniem. Obecnie istnieje możliwość płacenia w internecie, w sklepach stacjonarnych oraz wypłacania gotówki. Jeśli chodzi o przelew BLIK na telefon, to taka opcja powinna być wdrożona do końca 2024 roku.

Podpowiedź. Jeżeli z jakiegoś powodu płatność została odrzucona, to być może jest to związane z upływem czasu, który jest przeznaczony na potwierdzenie transakcji. Jeśli takowe okno w aplikacji Revolut automatycznie się nie wyświetliło, to warto spróbować przejść do poprzedniego widoku (strzałka w lewym górnym rogu).

Źródło: zdjęcie otwierające: Revolut.com, opracowanie wł.

Udostępnij

Marek LubasSport, kosmos, podróże, retro.