Jedno kliknięcie i gotowe. Tak będą wyglądać zakupy w sieci

Piotr MalinowskiSkomentuj
Jedno kliknięcie i gotowe. Tak będą wyglądać zakupy w sieci

PayU – popularny operator płatności – poinformował o wdrożeniu nowej usługi, która ma znacząco przyspieszyć proces realizowania internetowych transakcji. Click to Pay sprawi, że użytkownicy nie będą musieli za każdym razem wpisywać danych swojej karty bankowej. Zrobią to tylko raz, potem do potwierdzenia przelewu wystarczyć będzie pojedyncze kliknięcie. Już wcześniej podobne rozwiązanie zostało wprowadzone przez Autopay oraz Tpay.

PayU upraszcza realizowanie internetowych transakcji

Nie tak dawno PayPo postanowiło wprowadzić kartę umożliwiającą korzystanie z płatności odroczonych w sklepach stacjonarnych. Twisto Pay natomiast przygotowało niezwykle kuszącą promocję pozwalającą na kupienie przedmiotu i zapłacenie za niego dopiero po dwóch miesiącach. Warto też rzucić okiem na przeprowadzony przez nas test BLIK-a wewnątrz aplikacji Revolut – czy faktycznie działa to dobrze?

PayU dało znać, że właściciele kart Mastercard mogą już szybciej i sprawniej dokonywać transakcji. Wszystko dzięki nowoczesnemu rozwiązaniu Click to Pay – klienci muszą wyłącznie raz zapisać swoje dane, potem bez problemu wykorzystają je we wielu znanych sklepach. Wykonanie tego kroku ma być odpowiedzią na dynamicznie rosnącą popularność zakupów internetowych.

Jak wynika z najnowszych statystyk, około 37% polskich konsumentów dokonuje w przeciągu miesiąca mniej więcej 5 transakcji online. To skok na poziomie 9 punktów procentowych w stosunku do analogicznego okresu z zeszłego roku. Nic więc dziwnego, że PayU postanowiło przyłączyć się do globalnego standardu opracowanego przez organizacje kartowe. Ma to być spore ułatwienie dla osób często płacących kartą, a także zauważalna oszczędność czasu.

Jak to w ogóle działa?

Click to Pay zapewnia rzekomo najwyższe bezpieczeństwo transakcji za sprawą tokenizacji danych. Do tego dochodzi wspomniana możliwość zapamiętania informacji oraz urządzenia. Przedstawiciele firmy Mastercard wspominają natomiast, że głównym celem jest implementacja funkcjonalności jednego kliknięcia we wszystkich sklepach i platformach internetowych. Trudno też przejść obok pozytywnego wpływu na ewentualny wzrost sprzedaży, ponieważ konsumenci mogą rzadziej porzucać utworzone koszyki.

Jeśli zaś chodzi o działanie usługi Click to Pay, to pierwszym krokiem jest wprowadzenie danych karty oraz jej właściciela na stronie płatności PayU. Istnieje też opcja dodania konkretnego urządzenia do listy zaufanych, co zniweluje późniejszą konieczność podawania kodów przy realizowaniu transakcji. Gdy przejdziemy przez ten proces, to przy następnych płatnościach wystarczy kliknąć dedykowany przycisk i gotowe. Nie trzeba chyba dodawać, że rozwiązanie działa zarówno na smartfonach, laptopach, jak i komputerach stacjonarnych.

Usługa ponadto bazuje na standardzie Secure Remote Commerce (SRC) wykorzystującym wspomnianą technologię tokenizacji znaną z Apple Pay czy Google Pay. Rzeczywiste dane karty są wtedy zastępowane w zaszyfrowany algorytm znacząco poprawiający bezpieczeństwo.

Nowość powinna być już dostępna dla wszystkich konsumentów, lecz niestety nie we wszystkich sklepach internetowych. Koniecznie więc sprawdźcie czy możecie z niej skorzystać podczas dokonywania zakupów.

Źródło: PayU / Zdjęcie otwierające: unsplash.com (@alesnesetril)

Udostępnij

Piotr MalinowskiDziennikarz z pasji i wykształcenia. Jest związany z popularnymi serwisami branżowymi, gdzie od siedmiu lat publikuje treści o nowych technologiach, gamingu oraz „ludziach internetu”. Fascynuje go wpływ influencer marketingu na społeczeństwo oraz szeroko pojęte przyczyny i skutki nierówności społecznych. Prywatnie fan powieści/filmów grozy, gier studia Piranha Bytes, podcastów kryminalnych, dobrej kawy oraz rowerowych wycieczek.