PKO BP z nową aplikacją. IKO lajt ma przyciągnąć klientów

Piotr MalinowskiSkomentuj
PKO BP z nową aplikacją. IKO lajt ma przyciągnąć klientów

Przedstawiciele banku PKO BP poinformowali o strategii rozwoju na kilka najbliższych lat. Jednym z punktów jest dystrybucja zupełnie nowej usługi IKO lajt, która opisywana jest jako „nowoczesna superaplikacji”. Docelowo będzie ona skierowana do osób nieposiadających jeszcze swojego konta – chodzi o budowanie szybkiej relacji, by potem przekonwertować takich użytkowników na pełnoprawnych klientów. Trzeba przyznać, że cel jest niezwykle ambitny.

PKO BP chce pozyskać klientów za pośrednictwem nowej aplikacji

Mobilna bankowość rozwija się naprawdę dynamicznie. Dopiero co byliśmy wdrożenia metody płatności BLIK to niezwykle popularnej w naszym kraju platformy Revolut. Niektóre placówki pozwalają także logować się do swoich usług przy wykorzystaniu aplikacji mObywatel. Doczekaliśmy się również debiutu nowej funkcji bankomatów. Polacy dostrzegli również mniejszą liczbę urządzeń Euronet.

PKO BP zakłada, że do 2027 roku uda mu się pozyskać mniej więcej 15 milionów nowych klientów. Oczywiście nie uda się to bez poczynienia stosownych inwestycji. Jedną z nich jest plan stworzenia aplikacji mobilnej IKO lajt skierowanej przede wszystkim do osób nieposiadających rachunku osobistego w tytułowym banku. Jego przedstawiciele chcą w ten sposób wyjść poza schemat, by potem skutecznie przekonwertować osoby zainteresowane poszczególnymi usługami.

Zapowiedziany program ma działać równolegle z cieszącą się sporym zainteresowaniem apką IKO – ta niezmiennie kierowana jest i będzie do bezpośrednich klientów PKO BP. Ogłoszony projekt pozwoli podpiąć kartę płatniczą wystawioną przez dowolnego wydawcę. Po wykonaniu tego kroku bez żadnego problemu kupimy bilety, doładowania czy ubezpieczenia. Usługa rzecz jasna bez przerwy będzie wymieniać korzyści posiadania konta w PKO BP i zachęcać do podjęcia tej konkretnej decyzji. Niestety nie podano jeszcze wszystkich szczegółów – na stronie banku próżno szukać informacji dotyczących zapowiedzianej aplikacji mobilnej.

Co jeszcze planuje popularny polski bank?

Jeśli chodzi o inne sposoby na pozyskanie klientów, to mówimy chociażby o uproszczonym systemie cyfrowej hipoteki czy gromadzenia oszczędności. Przyjdzie też czas na transformację oddziałów – klienci doświadczą obecności pokaźniejszej liczby placówek bezgotówkowych. Jak podaje redakcja portalu Cashless, bank skupi się również na finansowaniu biznesów czy ekspansji zagranicznej, a także pomocy w przeprowadzaniu rewolucji energetycznej.

Skuteczna realizacja ogłoszonej strategii ma sprawić, że PKO PB będzie odporne na zmiany zachodzące zarówno w kraju, jak i na całym świecie.

Źródło: Cashless, PKO BP / Zdjęcie otwierające: PKP BP

Udostępnij

Piotr MalinowskiDziennikarz z pasji i wykształcenia. Jest związany z popularnymi serwisami branżowymi, gdzie od siedmiu lat publikuje treści o nowych technologiach, gamingu oraz „ludziach internetu”. Fascynuje go wpływ influencer marketingu na społeczeństwo oraz szeroko pojęte przyczyny i skutki nierówności społecznych. Prywatnie fan powieści/filmów grozy, gier studia Piranha Bytes, podcastów kryminalnych, dobrej kawy oraz rowerowych wycieczek.