Google posyła do grobu kolejną aplikację. Zastąpi ją coś lepszego

Piotr MalinowskiSkomentuj
Google posyła do grobu kolejną aplikację. Zastąpi ją coś lepszego

Podcasty Google to kolejna usługa, która wkrótce odejdzie do lamusa. Koncern ogłosił właśnie, że od przyszłego roku jej rolę przejmie YouTube Music, co raczej nie jest wielkim zaskoczeniem. Opublikowany komunikat sugeruje, iż decyzja podyktowana została przede wszystkim przyzwyczajeniami konsumentów oraz chęcią oferowania wszystkich treści audio w jednym miejscu. Czego dokładnie należy się spodziewać?

Podcasty Google to kolejny umierający projekt korporacji

Podcasty Google zadebiutowały na rynku w 2018 roku. Internauci otrzymali wtedy możliwość bezpłatnego słuchania wielu materiałów bez irytujących reklam. Rozwiązanie najwyraźniej spotkało się z pozytywnym odzewem społeczności, bowiem dwa lata temu aplikację przeprojektowano i wprowadzono ją na iOS. Poza tym można z niej korzystać z poziomu przeglądarki internetowej czy na komputerach wyposażonych w system Windows oraz macOS.

Od pewnego czasu jednak Google regularnie inwestuje środki w YouTube Music i niedawno dowiedzieliśmy się, że oprócz muzyki posłuchamy tam także podcastów. Scenariusz zrealizował się na razie wyłącznie w Stanach Zjednoczonych, gdzie użytkownicy faktycznie mogą uzyskać dostęp do tej zawartości. Na resztę świata ma przyjść czas maksymalnie do końca bieżącego roku. Tym samym usługa nastawiona wyłącznie na podcasty przestanie mieć jakikolwiek sens, zwłaszcza z finansowego punktu widzenia.

Interfejs przeglądarkowej wersji Podcastów Google / Źródło: Google, wł.

Jak możemy wyczytać na oficjalnym blogu YouTube:

Od przyszłego roku będziemy dynamicznie zwiększać nasze inwestycje w obsługę podcastów w YouTube Music. Uczynimy platformę lepszym miejscem docelowym zarówno dla fanów, jak i podcasterów. Wszystko to dzięki możliwościom dostępnym tylko tam – chodzi o funkcje społecznościowe, jak i te nastawione na odkrywanie nowej zawartości czy przełączanie pomiędzy warstwą audio/wideo. W ramach tego procesu (również w 2024 roku) zaprzestaniemy wspierać koniec Google Podcasts.

Korporacja opiera swoje wnioski na danych podchodzących ze Stanów Zjednoczonych, gdzie zaledwie tylko 4 procent badanych wskazało Podcasty Google jako najczęściej używaną usługę do słuchania podcastów. Konkretna data wygaszenia platformy nie jest jeszcze znana. Na razie więc bez problemu można z niej korzystać.

Zegar tyka.

Źródło: The Verge, YouTube / Zdjęcie otwierające: unsplash.com (@alvarordesign)

Udostępnij

Piotr MalinowskiDziennikarz z pasji i wykształcenia. Jest związany z popularnymi serwisami branżowymi, gdzie od siedmiu lat publikuje treści o nowych technologiach, gamingu oraz „ludziach internetu”. Fascynuje go wpływ influencer marketingu na społeczeństwo oraz szeroko pojęte przyczyny i skutki nierówności społecznych. Prywatnie fan powieści/filmów grozy, gier studia Piranha Bytes, podcastów kryminalnych, dobrej kawy oraz rowerowych wycieczek.