Apple zaczyna dominować na rynku gier mobilnych

Aleksander PiskorzSkomentuj
Apple zaczyna dominować na rynku gier mobilnych
Smartfonów z Androidem jest na rynku zdecydowanie więcej od tych sprzętów, które wykorzystują iOS do działania. Okazuje się jednak, że mimo znaczącej przewagi, to Apple wyrasta na króla gier mobilnych. Coraz częściej programiści gier decydują się na wydanie swojego tytułu najpierw na iOS, aby potem „przeportować” go na Androida.

W szczegółowym raporcie przygotowanym przez serwis TechCrunch, Matthew Panzarino zdradza, iż Apple zyskuje siły w segmencie, którym wcześniej kompletnie się nie interesowało. Przykładem niech będzie premiera szalenie popularnej gry Fortnite, która została udostępniona jedynie na urządzenia z iOS i w przeciągu trzech dni od premiery zarobiła kilka milionów dolarów. Jeśli chodzi zaś o portowanie gier z konsol, to w tym wypadku także zazwyczaj Apple jest pierwsze w kolejce.

Amerykańska firma z jabłkiem w logo podjęła też prosty zabieg, który przełożył się na zwiększenie ruchu w kategorii gier. Firma dodała w swoim sklepie z aplikacjami specjalną zakładkę, która pozwala użytkownikom na bieżąco odkrywać nowości związane z cyfrową rozrywką. Wiceprezes Apple, Greg Joswiak twierdzi, że w najbliższych latach dojdzie do sytuacji, w której jego firma będzie posiadała ekskluzywne wydania gier tylko i wyłącznie dla siebie. Oczywiście sporo w tym marketingowego przekonywania, ale Jozwiak może mieć rację…

Kolejną dużą korzyścią dla Apple jest fakt, iż firma może bardzo szybko wprowadzać innowacje technologiczne oraz oferować programistom zupełnie nowe możliwości. To przewaga nad Androidem, który boryka się z fragmentacją oraz tysiącem konfiguracji sprzętowych.

Czy Apple w przyszłości zostanie królem gier mobilnych? To więcej niż prawdopodobne.

Źródło: TechCrunch

Udostępnij

Aleksander PiskorzDziennikarz technologiczny - od niemal dekady publikujący w największych polskich mediach traktujących o nowych technologiach. Autor newslettera tech-pigułka. Obecnie zajmuje się wszystkim co związane z szeroko pojętym contentem i content marketingiem Jako konsultant pomaga również budować marki osobiste i cyfrowe produkty w branży technologicznej. Entuzjasta sztucznej inteligencji. W trybie offline fan roweru szosowego, kawy specialty i dobrej czekolady.