Baldur’s Gate 3 wypiękniał. Otrzymał wsparcie dla DLSS i nową klasę postaci
Larian Studios zorganizowało wczoraj wydarzenie o nazwie „Panel z piekła rodem”. Podczas transmisji na żywo szef studia, Swen Vincke, pochwalił się widzom najnowszą zawartością gry – jej funkcjami i wszystkimi ulepszeniami Baldur’s Gate 3, wprowadzonymi przez szóstą już sporych rozmiarów aktualizację.
Pierwszą znaczącą innowacją jest wprowadzenie do gry technologii upscalingu AI. Do Baldur’s Gate 3 dodano technologie Deep Learning Super Sampling (DLSS) firmy NVIDIA i technikę AMD FidelityFX Super Resolution (FSR). Przypominam, że obie pozwalają uzyskać znaczący przyrost liczby klatek na sekundę z niezauważalnym lub minimalnym wpływem na jakość obrazu. Testy pokazują, że DLSS działa nieco lepiej niż FSR – przynosi mniejszy wzrost klatek na sekundę, ale różnic w jakości obrazu nie widać.
Baldur’s Gate 3 doczekało się też gruntownego odświeżenia szaty graficznej. Poprawiono tekstury, oświetlenie, animacje, gradacja kolorów i efekty cząsteczkowe. Przy okazji dodano pewne „upiększacze”, takie jak mgłę wolumetryczną, realistyczne chmury i rozpraszanie atmosferyczne. To wszystko? Nie! Postacie mogą teraz zostać posiniaczone, zadrapane i zakrwawione podczas walki – efekty te pozostaną widoczne nawet po zakończeniu walki, a ich intensywność koresponduje z aktualnym poziomem punktów życia.
Oprócz tego dodano nową klasę postaci – Czarownika (Sorcerer) oraz lokację o nazwie Grymforge.
Wszystkie nowości mogą już testować gracze, którzy kupili sobie Baldur’s Gate 3 w przedsprzedaży i ogrywają produkcję we wczesnym dostępnie.
Źródło: Larian Studios via Techspot