Biedronka otworzyła swój wirtualny sklep w Roblox

Piotr MalinowskiSkomentuj
Biedronka otworzyła swój wirtualny sklep w Roblox

Biedronka poinformowała o otworzeniu wirtualnego sklepu na platformie Roblox – każda chętna osoba może bezpłatnie odwiedzić nowe doświadczenie. Zaoferuje ono zgłębienie tajnik pracy w popularnej placówce, naukę obsługi klientów oraz edukację w zakresie szybkiego oraz mądrego robienia zakupów. Co ciekawe, gracze zbiorą również wirtualne maskotki, które potem wymienią na naklejkę pozwalającą odebrać realne produkty.

Biedronka x Roblox – kolejny taki projekt, ale czy równie udany?

Roblox to niezwykle popularna platforma, więc nie dziwią tamtejsze projekty realizowane przez niekoniecznie gamingowe podmioty. Swoją propozycję przedstawiła chociażby Żabka przygotowując spacer po ulicach Poznania. Spore zainteresowanie wzbudziła także inicjatywa korporacji IKEA pozwalająca zarabiać prawdziwe pieniądze podczas obsługiwania cyfrowych klientów.

Biedronka poinformowała o rozszerzeniu swoich działań marketingowych poprzez uruchomienie symulatora sklepu bezpośrednio na platformie Roblox. Przygotowana gra ma przede wszystkim przybliżyć pracę w placówkach sieci oraz nauczyć robienie listy zakupów. Przedstawiciele firmy informują o próbie najwierniejszego odwzorowania wnętrza sklepów, choć zapewne standardowi klienci znajdą kilka nieprawidłowości.

Chętne osoby wcielą się w rolę pracownika. Odkryją dzięki temu niektóre kwestie dotyczące handlu detalicznego. Ich zadaniami będą: dostawa świeżych produktów z magazyny, wyłożenie towarów na półką, dbałość o czystość, obsługa klientów przy kasie oraz wewnątrz alejek. Nie zabraknie przy okazji możliwości upieczenia chleba.

Chodzi o edukację poprzez zabawę

Oczywiście nic nie stoi na przeszkodzie, by zostać zwykłym konsumentem. Wtedy też gracze otrzymają zadanie polegające na zrealizowaniu listy zakupów oraz skompletowaniu wszystkich maskotek. Gdy uda się zebrać wszystkie, to przyznany zostanie kod na naklejkę – tę wymienimy na pluszaka w rzeczywistym świecie. Jeśli chodzi o inne szczegóły, to po doświadczeniu w Roblox oprowadzać nas będzie Apka Biedronka pełniąca rolę narratora.

Największą grupą docelową są oczywiście najmłodsi. Dlatego też proponowana nowość to nauka poprzez zabawę. Osoby poniżej osiemnastego roku życia mają dzięki temu posiąść ważne umiejętności pokroju tzw. smart shopping. Biedronka liczy też na zwiększenie sprzedaży maskotek oraz rozpoznawalności samej marki.

Użytkownicy zdążyli już przetestować wirtualny symulator sklepu Biedronka i co ciekawe – nie ocenili go zbyt pozytywnie. Wystawili wyłącznie 28 pozytywnych ocen, natomiast tych negatywnych jest aż 48.

Źródło: Roblox, Biedronka / Zdjęcie otwierające: Biedronka, Roblox

Udostępnij

Piotr MalinowskiDziennikarz z pasji i wykształcenia. Jest związany z popularnymi serwisami branżowymi, gdzie od siedmiu lat publikuje treści o nowych technologiach, gamingu oraz „ludziach internetu”. Fascynuje go wpływ influencer marketingu na społeczeństwo oraz szeroko pojęte przyczyny i skutki nierówności społecznych. Prywatnie fan powieści/filmów grozy, gier studia Piranha Bytes, podcastów kryminalnych, dobrej kawy oraz rowerowych wycieczek.