Mike Ybarra opublikował kilka dni temu list otwarty do społeczności zgromadzonej wokół gier od studia Blizzard Entertainment. Zapewnia w nim, że najwyższym priorytetem firmy jest teraz poprawa kultury pracy oraz kontakt z graczami. Zatrudnione mają zostać nowe osoby, których zadaniem będzie dbanie o rozwój przyjaznego środowiska.
Blizzard Entertainment prosi graczy o zaufanie
Ubiegły rok minął Activision Blizzard pod znakiem kontrowersji o wręcz niebywałych rozmiarach. Niedługo później dowiedzieliśmy się, że koncern zostanie przejęty przez Microsoft i sporo użytkowników zareagowało na tą wiadomość dosyć pozytywnie. Niemalże wszyscy mają nadzieję, że gigant z Redmond nieco zmieni antykonsumencką politykę prowadzą przez Bobby’ego Koticka. To jednak wyłącznie gdybania.
Teraz jednak jesteśmy świadkami publikacji listu otwartego przez aktualnego szefa studia Blizzard Entertainment. Mike Ybarra stwierdził jasno, że 2022 rok ma upłynąć pod znakiem dbania o relację z poszczególnymi zespołami oraz społecznością graczy. Wymieniono kilka elementów, w których ma zajść znaczna poprawa.
Przede wszystkim na pełen etat zatrudnione zostaną osoby odpowiedzialne za kulturę pracy. Powstał nawet specjalny oddział zajmujący się tylko tymi sprawami. Nie zabraknie również kilku ludzi do spraw różnorodności, równości i integracji. Trzykrotnie powiększony zostanie z kolei zespół ds. zgodności z przepisami. Mike Ybarra zobowiązuje się do zwiększenia wynagrodzeń na tych stanowiskach.
Źródło: Activision Blizzard
Wdrożony został także podobno program zbierania opinii po to, by pracownicy mieli zaufanie do kadry kierowniczej. Następnie będzie ona wykorzystywać zebrane oceny w celu mierzenia jakości i skuteczności poszczególnych menadżerów. Priorytetem w Blizzard Entertainment ma być także restrykcyjne stosowanie się do regulaminu dotyczącego niedopuszczalnych zachowań – zarówno przez zwykłych pracowników, jak i kierownictwa.
Jak możemy wyczytać w oficjalnym oświadczeniu:
Naszym głównym priorytetem – teraz i w przyszłości – jest praca, którą wykonujemy, aby odbudować wasze zaufanie do Blizzarda. Obserwowanie, jak Blizzard pracuje tak kreatywnie i sumiennie, jak przez cały ten trudny okres (na dodatek w obliczu trwającej pandemii), było inspirujące. Poradzenie sobie z tymi wyzwaniami, ewoluowanie naszych procesów rozwoju oraz bycie introspekcyjnym i przyglądanie się temu, jak możemy ulepszyć naszą kulturę, pokazuje niesamowitą siłę i oddanie sobie nawzajem, naszej pracy i społeczności graczy. Zachęciło mnie również czytanie forów, postów na portalach społecznościowych i e-maili od ludzi z Blizzarda i spoza niego, którzy bronią tego, co słuszne i użyczają nam swoich wskazówek. Chcę, abyście wszyscy wiedzieli, że słuchamy i jesteśmy zdecydowani na zmiany.
Cóż – odbudowanie zaufania graczy to zadanie niezwykle trudne. Wiele osób wątpi, że Blizzard Entertainment stanie się ponownie lubianą i szanowaną firmą. Zobaczymy co z tego wyjdzie.
Źródło i foto: Blizzard Entertainment