Call of Duty: Warzone 2.0 z rekordem obciążenia Internetu. Activision ma się z czego cieszyć

Piotr MalinowskiSkomentuj
Call of Duty: Warzone 2.0 z rekordem obciążenia Internetu. Activision ma się z czego cieszyć
Wszystko wskazuje na to, że Call of Duty: Warzone 2.0 cieszy się sporym zainteresowaniem wśród graczy. Tak przynajmniej wynika z raportu jednego z dostawców sieci, który poinformował o rekordowym ruchu na łączach w dniu premiery darmowej produkcji. Co to dokładnie oznacza i czy mówimy o pozytywnej informacji?

Call of Duty: Warzone 2.0 bije rekordy popularności

Niemalże tydzień minął od premiery Call of Duty: Warzone 2.0, czyli najnowszej produkcji należącej do popularnego cyklu. Możliwość bezpłatnej zabawy (z mikropłatnościami rzecz jasna) po raz kolejny skutecznie skusiła konsumentów do przetestowania tytułu. Zainteresowanie produkcją jest wręcz ogromne, nawet mimo poważnych problemów technicznych.

Gra w przeciągu ostatniej doby zaliczyła swój najlepszy moment, gdyż w jednej chwili bawiło się nawet 488 tys. osób. W chwili pisania artykułu na serwerach znajduje się około 236 tys. użytkowników – liczba ta robi spore wrażenie. Podobnie jak oceny pozostawione przez konsumentów. Na platformie Steam wyłącznie 35,35% z nich postanowiło wystawić produkcji pozytywną notę.

warzone 2 popularnosc
Źródło: Steam Charts

Activision zbiera baty za zbyt obciążone serwery, problemy z optymalizacją i ogólnym działaniem gry. Poza tym pojawiają się głosy o blokadzie dostępu do listy znajomych i ogólnych błędach, które niekoniecznie pozwalają czerpać pełnię satysfakcji z zabawy. Nie przeszkodziło to jednak w pobiciu wszelkich rekordów popularności – Call of Duty: Warzone 2.0 może poszczycić się największym wskaźnikiem aktywnych użytkowników jeśli chodzi o całą markę.

Udowadnia to także brytyjska sieć Virgin Media O2, która poinformowała o ciekawym zdarzeniu. Okazuje się, że w dniu premiery produkcji (16 listopada) odnotowano największy w historii ruch jeśli chodzi o gry wideo. Jeśli chodzi o wszystkie kategorie, to ten wynik plasuje się na drugim miejscu – podium obejmuje transmisja Premier League za pośrednictwem Amazon Prime Video.

Jeśli chodzi o inne odsłony Call of Duty, to np. w przypadku Modern Warfare II odnotowano o 33% mniejszy ruch, a pierwsza część Warzone cieszyła się pod tym względem zainteresowaniem słabszym o około 76%. To jasna pokazuje preferencje społeczności i potęgę darmowych gier z mikropłatnościami.

Niestety.

Źródło: Insider Gaming

Udostępnij

Piotr MalinowskiDziennikarz z pasji i wykształcenia. Jest związany z popularnymi serwisami branżowymi, gdzie od siedmiu lat publikuje treści o nowych technologiach, gamingu oraz „ludziach internetu”. Fascynuje go wpływ influencer marketingu na społeczeństwo oraz szeroko pojęte przyczyny i skutki nierówności społecznych. Prywatnie fan powieści/filmów grozy, gier studia Piranha Bytes, podcastów kryminalnych, dobrej kawy oraz rowerowych wycieczek.