Rodzimy deweloper zamierza porzucić sektor najdroższych gier z segmentu AAA – firma ma teraz skupić się na tworzeniu produkcji o nieco mniejszym budżecie, tak by nieco zmniejszyć ryzyko porażki finansowej w przypadku nieudanej premiery. Tymiński chce, by budżety przeznaczone na produkcję i marketing gier były zrównoważone zwracając jednocześnie uwagę na fakt, iż przez długie lata firma dobrze radziła sobie w takim właśnie modelu finansowym.
Ambicją firmy ma być wydawanie jednej gry na rok – deweloper ma pracować nad kilkoma tytułami jednocześnie, co ma zapewnić ciągłość procesu wydawniczego. Na razie CI Games ma na tapecie dwa tytuły – pierwszym z nich jest nieujawniona jeszcze strzelanina w stylu taktycznym, drugim zaś kontynuacja bardzo ciepło przyjętego przez graczy cRPG Lords of the Fallen, za którego odpowiadał były projektant Wiedźmina, czyli Tomasz Gop.
Ta sytuacja pokazuje, jak wiele może popsuć jeden nieudany projekt. I choć Sniper: Ghost Warrior 3 nie było do końca złą grą, to fatalny kryptomarketing, trwające w najlepsze loadingi czy brak multiplayera zaważyły na słabej ocenie tego tytułu. A to błędy, które raczej nie przystają produkcji z segmentu AAA.
źródło: CI Games