Cyberpunk 2077 już niedługo otrzyma kolejną aktualizację. Właśnie poznaliśmy jej najważniejsze szczegóły i trzeba przyznać, że deweloperzy odwalili kawał porządnej roboty. Społeczność będzie mogła wkrótce skorzystać z działającego systemu metra oraz mobilnego radia. Poprawione zostaną również starcia z bossami oraz pościgi. Nie zabraknie rzecz jasna naprawienia szeregu krytycznych błędów. Na co dokładnie mogą liczyć gracze?
Cyberpunk 2077 – co wprowadza aktualizacja 2.1?
Ponad dwa miesiące minęły od premiery dodatku Widmo wolności, którego użytkownicy przyjęli bardzo ciepło. Liczba osób pracujących obecnie nad wsparciem wydanej trzy lata temu gry drastycznie się zmniejszyła, co raczej było do przewidzenia. Na szczęście konsumenci mogą jeszcze liczyć na kilka miłych niespodzianek. Ostatnio doczekaliśmy się zapowiedzi aktualizacji 2.1 i nareszcie poznaliśmy jej szczegóły. Zerknijmy na to wszystko nieco bliżej.
Prezentacja patcha odbyła się podczas specjalnej transmisji na żywo prowadzonej przez deweloperów. Pierwsze co rzuca się w oczy to liczba i rozmiar zmian – mało kto spodziewał się implementacji aż tylu nowości. Gracze będą mogli przede wszystkim podróżować metrem Night City Area Rapid Transport (NCART), co niestety do tej pory nie było możliwe.
Mowa o pięciu liniach metra zatrzymujących się na dziewiętnastu stacjach. Każda chętna osoba otrzyma opcję swobodnego zwiedzania miasta transportem publicznym. Nie będzie pośpiechu – jeśli zależy Wam na podziwianiu widoków, to możecie cieszyć oko naprawdę długo. Metro posłuży przy okazji jako szybka podróż, wtedy po prostu wystarczy kliknąć jeden przycisk, by przenieść się z immersyjnego widoku. Nowość odblokuje się po otrzymaniu wiadomości tekstowej od NCART.
Pojawi się długo wyczekiwane mobilne radio. Eksploracja stanie się więc nieco mniej monotonna, bowiem V będzie mógł słuchać radia nie tylko podróżując na pieszo, ale także za pośrednictwem metra. Urządzenie ma regulowaną głośność i wyłączy się automatycznie w istotnych momentach, więc na szczęście nie wystąpi irytująca konieczność pamiętania o manualnej dezaktywacji radioportu. Brzmi jak świetne rozwiązanie.
Nowości jest naprawdę sporo
Ulepszone zostaną również walki z bossami, m.in. ta z Adamem Smasherem. Będzie ona znacznie bardziej bezwzględna oraz ikoniczna. Przeciwnik zacznie lepiej dostosowywać się do używanej przez gracza taktyki i zacznie używać broni dobrze znanej z anime, które można oglądać na Netflixie.
Ucieszą się także fani motoryzacji. Zadebiutują bowiem zupełnie nowe pojazdy, w tym dodatkowe motocykle i Porsche 911 Turbo Cabriolet (930). Skorzystać będzie można z nowej aktywności w postaci powtarzalnych wyścigów samochodowych (odblokujecie je po ukończeniu zadania z Claire). Jazda motocyklami zyska nieco immersji. Rzucicie podczas niej nożami, pochylicie się, pojeździcie na jednym kółku czy wykonacie salta. Zwiększona zostanie przy okazji liczba pościgów samochodowych. Pojawi się też nowa autostrada.
CD PROJEKT RED myśli na szczęście o graczach z niepełnosprawnościami. W ustawieniach znajdą oni nową zakładkę, do której przeniesiono wszystkie istniejące funkcje dostępności i dodano kilka nowych. Bez problemu więc powiększymy czcionkę czy uprościmy interfejs.
Jeśli zaś chodzi o debiut aktualizacji 2.1, to Cyberpunk 2077 otrzyma ją już 5 grudnia, czyli dokładnie wtedy, gdy na rynku zadebiutuje Ultimate Edition. Czekacie? Warto na koniec zaznaczyć, iż pełna lista zmian pojawi się za kilka dni.
Źródło: CD PROJEKT RED / Zdjęcie otwierające: CD PROJEKT RED