Cyberpunk 2077 jako zabugowana gra na pierwsze PlayStation [wideo]

Jan DomańskiSkomentuj
Cyberpunk 2077 jako zabugowana gra na pierwsze PlayStation [wideo]

Możliwe, że pamiętacie kilka (szczególnie dwie z nich) świetnych przeróbek Death Stranding stworzonych na modłę możliwości pierwszej konsoli PlayStation z przełomu 1994 i 1995 roku. Internetowi twórcy wykonali kawał dobrej roboty modelując na nowo obiekty 3D i aranżując od postaw pierwszy trailer produkcji, a później przygotowując niewielki fragment odpowiednio uproszczonej rozgrywki w stylu PlayStation. Finalny efekt wygląda naprawdę świetnie.

Modele jak z ziemniaków i błędy fizyki? To może oferować nawet prawdziwy Cyberpunk 2077

Czekałem tylko, aż ktoś zrealizuje podobny pomysł w temacie Cyberpunka 2077 (choć w tym wypadku raczej z humorystycznym wydźwiękiem), który za sprawą licznych gliczy graficznych może miejscami wyglądać jak mocno zabugowana gra z PSX (tak, ten skrót nazwy nie jest do końca poprawny w kontekście pierwszego PlayStation, ale utarł się w świadomości graczy na tyle mocno, że jest powszechnie używany).

Doczytywanie się tekstur i modeli o większej złożoności na kilka sekund po dotarciu wprost obok niskiej jakości obiektu (który powinien tak wyglądać tylko, jeśli nasza postać jest bardzo daleko), przywodzi skojarzenia z zamierzchłą konsolową grafiką. I takie jest też wideo „Cyberpunk 2077 but it’s for PS1” autorstwa Andersa Lundbjorka, które do tej pory zostało obejrzane ponad 200 tysięcy razy.

Poza grafiką z lat ’90, Anders zadbał o liczne błędy, z których znany jest Cyberpunk 2077. Jest nawet kultowa sentencja z trailera wygłaszana przez Johnnyego Silverhanda, w trakcie której widać symulacje ogromnych problemów technicznych nieistniejącego wydania PSX. Czy faktycznie Cyberpunk 2077 wyglądałby podobnie, jak na omawianym wideo, jeśli byłby opublikowany w czasach świetności starego PlayStation?

 

Cyberpunk 2077 wciąż jest poprawiany


Oczywiście aż tak daleko idące parodie są mocno przekoloryzowane. Co nie zmienia faktu, że mając u podstaw bardzo dobrą grę, CD Projekt RED finalnie wydał wyjątkowo niedopracowany produkt, szczególnie pod kątem podstawowych konsol przemijającej generacji (PlayStation 4 i Xbox One). Na nowszych salonowych sprzętach od Sony i Microsoftu skrojonych typowo pod granie oraz na komputerach, na szczęście nie jest aż tak źle. Studio wciąż łata swoją grę, szczególnie pod kątem starszych konsol. Nawet dopiero co wydano hotfix 1.06 dla Cyberpunka 2077, który poprawia optymalizację dla PlayStation i Xboxa, usprawnia jedno zadanie i eliminuje irytujący problem z uszkodzonymi stanami zapisu z edycji na komputery.

Zobacz również:
Cyberpunk 2077 z oficjalną interaktywną mapą na stronie. Zobacz wszystkie znaczniki

Źródło i foto: Anders Lundbjork @ YouTube / własne

Udostępnij

Jan DomańskiDziennikarz publikujący w największych polskich mediach traktujących o nowych technologiach. Skupia się głównie na tematyce związanej ze sprzętem komputerowym i grami wideo.