Cyberpunk 2077 wywołuje kontrowersje
O ile recenzje Cyberpunk 2077 publikowane w prasie były przychylne, to w sieci da się słyszeć niezadowolenie ze strony graczy. Problemy techniczne dają się we znaki zwłaszcza na konsolach PlayStation 4 i Xbox One, gdzie optymalizacja mocno kuleje. Ja po kilku godzinach gry napotkałem na PC wyłącznie glicze związane z podnoszeniem przedmiotów.
Na szczęście CD Projekt RED wydawało właśnie hotfix 1.04, przeznaczony dla komputerów osobistych oraz konsol PlayStation. Łatka dla konsol Xbox zostanie udostępniona w „późniejszym czasie”.
Patch 1.04 do Cyberpunk 2077 udostępniony
Późną nocą została wydana ważna aktualizacja dla Cyberpunk 2077, która poprawia wiele irytujących błędów. Hotfix 1.04 na PC „waży” zaledwie ok. 588 MB. W przypadku konsol PlayStation poprawka ma rozmiar od ok. 17-19 GB
Cyberpunk 2077 patch 1.04 – lista zmian
Hotfix 1.04 jest już dostępny na PC i PlayStation. Na konsolach Xbox pojawi się w najbliższych dniach. Poniżej lista zmian:
Zadania
- Naprawiono błąd, uniemożliwiający ukończenie ostatniego celu w Kontrakcie: Czwarta bezwładza.
- Naprawiono błąd, uniemożliwiający rozpoczęcie rozmowy z Johnnym w zadaniu Pasażer.
- Naprawiono rzadki błąd, wskutek którego NPC nie dzwonili do V jeśli zadanie A Like Supreme zostało porzucone w trakcie wykonywania go.
- Naprawiono błąd, wskutek którego Nix nie powracał na swoje miejsce w zadaniach Księga Zaklęć i Odwilż.
- Naprawiono błąd uniemożliwiający postęp zadania Stróże bezprawia, jeśli opuszczono teren zadania.
- Naprawiono błąd, wskutek którego nie można było odnaleźć Delamaina w ramach zadania Delamain: Readmisja.
- Naprawiono błąd, wskutek którego gracz pozostawał w drugiej fazie zadania po zakończeniu walki z Ozobem w Pacifice, jeśli było ono wykonywane po ukończeniu zadania Finałowa walka.
- Naprawiono błąd, wskutek którego Nomadzi znikali jeśli opuszczono teren zadania w trakcie trwania walki w zadaniach Nie mów Saulowi / Właściwy moment.
- Umożliwiono śledzenie na minimapie zadań Witaj w Pacifice / Rozpoznanie wzorca / Czynnik ludzki.
- Naprawiono błąd, uniemożliwiający V ruch, jeśli żaden z warunków niebieskich linii dialogowych nie mógł zostać spełniony w zadaniu Na czarną godzinę.
- Naprawiono błąd wstrzymujący upływ czasu jeśli opuszczono teren zadania Chłopiec z pistoletem lub porzucono je.
- Naprawiono błąd, wskutek którego rozmowa z Johnnym nie rozpoczynała się po opuszczeniu hotelu w zadaniu Metamorfozy.
- Naprawiono błąd, wskutek którego postęp zadania Chłopiec z pistoletem był blokowany po opuszczeniu terenu zadania (przed wspinaczką na górę).
- Naprawiono błąd, wskutek którego cel „Udaj się do kabiny nr. 9” w zadaniu Dom lalek nie był zaliczany, jeśli gracz zbyt szybko wszedł do wskazanego pokoju.
- Naprawiono błąd, wskutek którego Jackie nie mógł usiedzieć w miejscu w zadaniu Miasto snów.
- Inne poprawki zadań.
Rozgrywka
- Poprawiono podgląd broni w menu Wytwarzania.
Poprawki graficzne
- Zmniejszono czas ładowania wyglądu pojazdów.
- Przyspieszono zmianę widoku z pierwszoosobowego na trzecioosobowy w pojazdach.
- Naprawiono brakujące animacje u ważnych fabularnie NPCów podczas przerywników filmowych.
Wydajność i stabilność
- Poprawiono stabilność gry, w tym zawieszanie się gry.
Różne
- Zmieniono efekt migoczących świateł w segmentach z braindansem aby zmniejszyć ryzyka wywołania symptomów epileptycznych. Efekt został wygładzony, a migotanie jest teraz delikatniejsze i występuje w większych odstępach czasowych.
- Usunięto utwory chronione prawem autorskim z gry gdy opcja „Wyłącz muzykę chronioną prawem autorskim” jest włączona.
PC
- Zmiana języka na domyślny w ustawieniach gry poprawnie ustawia język zgodny z językiem klienta Steam.
Konsole
- Poprawiono jakość odbić na konsolach Xbox One i PlayStation 4 aby wyeliminować efekt rozmycia.
- Naprawiono błąd, wskutek którego osiągnięcie „Ziemia Jałowa” zatrzymywało się na 97% postępu po ukończeniu wszystkich istotnych zadań w Badlandach na Xboxie
Źródło: CD Projekt