Cyberpunk 2077 – naprawa gry kosztowała fortunę. CD Projekt publikuje wyniki finansowe

Piotr MalinowskiSkomentuj
Cyberpunk 2077 – naprawa gry kosztowała fortunę. CD Projekt publikuje wyniki finansowe
Grupa kapitałowa CD PROJEKT opublikowała wyniki finansowe za III kwartał 2021 roku. Jak się okazuje, naprawa gry Cyberpunk 2077 okazała się niezwykle kosztowna, co przełożyło się na ogólne przychody firmy. Deweloperzy mają jednak pracować nad kolejnymi – jeszcze nieogłoszonymi – projektami, jak i rozwijać te już istniejące.

CD PROJEKT – wyniki finansowe za III kwartał 2021 roku

Miniony rok był dla CD PROJEKT dosyć burzliwy. Wszystko to oczywiście za sprawą nieudanej premiery gry Cyberpunk 2077, która spowodowała znaczny spadek m.in. zaufania wśród społeczności oraz wartości akcji grupy kapitałowej. Deweloperzy od tamtego czasu wkładają więc „mnóstwo pracy” i pieniędzy w przywrócenie odpowiedniego balansu i wizerunku. Widać to perfekcyjnie w najnowszych wynikach finansowych obejmujących okres od 1 lipca do 30 września 2021 roku.

W trzecim kwartale odnotowano przychód w wysokości 144 milionów złotych, co jest rezultatem o 40% wyższym niż w ubiegłym roku. Tutaj tak naprawdę dobre wiadomości się kończą, gdyż zysk netto wyniósł „wyłącznie” 15,6 milionów złotych. Prognozy analityków wskazywały, iż firmie uda się zarobić około 54% więcej. Podobnie ma się sprawa z zyskiem operacyjnym w wysokości 16 milionów złotych.

Powodem takiego stanu rzeczy są oczywiście koszty poniesione wskutek próby naprawy gry Cyberpunk 2077. Oficjalnie CD PROJEKT nazywa to „serwisowaniem produktu” i nie ukrywa, że jest to główna przyczyna spadku zysku netto w ujęciu rocznym. Inną mają być prowadzone prace badawcze nad nieogłoszonymi jeszcze projektami znajdującymi się na wczesnym etapie produkcji.

 
Jak twierdzi Piotr Nielubowicz, wiceprezes zarządu CD PROJEKT ds. finansowych:

Na spadek zysku netto w ujęciu rocznym wpłynęły przede wszystkim koszty związane z serwisowaniem Cyberpunka oraz pracami badawczymi nad nowymi projektami znajdującymi się na wczesnym etapie produkcji, ujmowane bezpośrednio w rachunku wyników bieżącego okresu. Jednocześnie stan naszych rezerw finansowych w postaci gotówki, lokat i obligacji skarbowych na przestrzeni III kwartału zwiększył się o 55 mln zł.

Warto jednak podkreślić, że usprawnianie podstawowej wersji Cyberpunka 2077 nie jest już priorytetem deweloperów. Większość osób została skierowana do prac nad pierwszym fabularnym dodatkiem zaplanowanym na 2022 rok. Dodatkowo testerzy skupiają się teraz na sprawdzeniu next-genowych wersji zarówno Wiedźmina 3: Dziki Gon oraz Cyberpunka 2077. Obydwie edycje zadebiutują w pierwszej połowie przyszłego roku i będą darmowe dla posiadaczy gier na PS4 oraz Xbox One.

Dodatkowo podzielono się informacjami na temat rozwoju innych gier. Wiedźmin: Pogromca potworów niedługo doczeka się kolejnej sporych rozmiarów aktualizacji oraz balansie poddany zostanie aspekt mikrotransakcji. Nie można także zapominać o Gwincie – już 5 grudnia CD PROJEKT ma podzielić się planami na dalsze dodatki i nowości do swojej karcianki.

Sporo się więc dzieje w CD PROJEKT, lecz nie da się ukryć, że gracze aktualnie czekają głównie na kolejne aktualizacje do Cyberpunka 2077 i ewentualny rozwój marki Wiedźmin. W tym przypadku możemy mówić o planach wdrożenia elementów multiplayer – szczegóły jeszcze nie są znane, ale deweloperzy mają już nad tym pracować. Zobaczymy co z tego wyjdzie.

Źródło i foto: CD PROJEKT

Udostępnij

Piotr MalinowskiDziennikarz z pasji i wykształcenia. Jest związany z popularnymi serwisami branżowymi, gdzie od siedmiu lat publikuje treści o nowych technologiach, gamingu oraz „ludziach internetu”. Fascynuje go wpływ influencer marketingu na społeczeństwo oraz szeroko pojęte przyczyny i skutki nierówności społecznych. Prywatnie fan powieści/filmów grozy, gier studia Piranha Bytes, podcastów kryminalnych, dobrej kawy oraz rowerowych wycieczek.