Wraz z patchem 1.5 otrzymujemy liczne DLC i nowe funkcje dla Cyberpunka 2077
Patch 1.5 poza usprawnieniami technicznymi wnosi też kilka bezpłatnych DLC. Otrzymujemy możliwość wynajmowania kolejnych mieszkań-kryjówek po uiszczeniu jednorazowej opłaty, ich personalizacji czy elementy interaktywne czasowo zwiększające statystyki (np. umycie się regeneruje punkty HP w walce, a sen w łóżku przywraca całe zdrowie i dodaje bonus do punktów doświadczenia).
Gracze mogą też edytować wygląd twarzy V bezpłatnie w swoim mieszkaniu przy lustrze (np. fryzury czy makijaż). Z kolejnych kwestii w nowej zawartości, twórcy wprowadzili kilka broni, lunet, dodatków do uzbrojenia czy towarów w sklepach. Na koniec szereg póz dla trybu fotograficznego. To całkiem pokaźny zastrzyk darmowych DLC.
Masa poprawek najróżniejszego typu dla wszystkich platform w najnowszym patchu 1.5
CD Projekt RED poprawił sztuczną inteligencję NPC i przeciwników pod kątem walki oraz poprawił jej balans. Zachowanie tłumu i NPC jest lepsze także poza walką, ale pewne aspekty pominięto z przyczyn technicznych w konsolach poprzedniej generacji. Bardzo mocno przemodelowano technikę jazdy samochodami i motorami. Można korzystać z ABS, a ogólne wrażenia sądząc po opisie poprawek, są bliższe grom wyścigowym, a nie mocno uproszczonemu dotychczasowemu modelowi. Ruch uliczny również został usprawniony.
Ekipa zastosowała liczne zmiany związane z ekonomią, atutami, modyfikacjami ubioru, wszczepami, hakowaniem, nowymi statystykami, balansem umiejętności i ekwipunku, różnymi aspektami walki czy możliwość ukrycia się przez policją NCPD i przeczekania obławy zamiast mocnego oddalenia się od pościgu. Oczywiście nie zabrakło poprawek błędów czy optymalizacji doświadczeń w zdaniach oraz mechanikach otwartego świata. Usprawniono nawet interfejs czy dodano nowe interakcje do postaci z romansów. Lista zmian dla patcha 1.5 jest ogromna, w artykule nie sposób byłoby zmieścić wszystkie jej aspekty. Najlepiej zapoznać się z nią pod tym linkiem. Chociaż to nie koniec atrakcji.
W końcu ray-tracing na PS5 i Xbox Series X, a PC doczekał się trybu benchmarku
Dużo zmieniło się w kwestii oprawy graficznej. Poza pomniejszymi smaczkami na wszystkich platformach (np. poprawa efektów deszczu i wody), konsole otrzymały technologię ray-tracingu (poza Xbox Series S), a PS5 ma nawet specjalny system dźwięku przestrzennego dla słuchawek czy funkcje specyficzne dla kontrolera DualSense. Dostępność konkretnych opcji graficznych i wydajność uzależniona jest od platformy, warto zobaczyć oba zestawienia z porównaniami.
Za to gracze komputerowi ucieszą się z obecności trybu benchmarku (dostępy w ustawieniach) czy VRS na zgodnych urządzeniach. Niestety CD Projekt RED ma też dwie negatywne informacje dla graczy z PC. Oficjalnie zakończono zapewnianie zgodności z kartami graficznymi Nvidia GeForce serii 700. To nie znaczy, że Cyberpunk 2077 nie będzie na nich działać czy zacznie powodować nowe błędy, ale CD Projekt RED już nie testuje takich konfiguracji. Co więcej w niedalekiej przyszłości gra przestanie uruchamiać się na Windowsie 7. Jak można przeczytać w komunikacie – „Aktualizacje wydane po 15 czerwca 2022 r. nie będą obsługiwały Windows 7. Jeśli gra zostanie zaktualizowana po tym terminie, może przestać działać na systemie operacyjnym Windows 7.„
Zobacz również: Graj bez wychodzenia z samochodu. Play Thru niczym kino samochodowe z grami wideo
Źródło i foto: CD Projekt RED