Cyberpunk 2077 pobił Wiedźmina 3. Imponujące wyniki sprzedaży

Maksym SłomskiSkomentuj
Cyberpunk 2077 pobił Wiedźmina 3. Imponujące wyniki sprzedaży
Od dziś gracze z całego świata mogą wkroczyć do Night City i zagrać w nową superprodukcję polskiego studia CD Projekt RED, Cyberpunk 2077. Pierwsze recenzje Cyberpunk 2077 ukazały się w sieci już kilka dni temu i były niemalże jednoznaczne: tytuł ten to prawdziwy diament, który to należy jednakowoż jeszcze mocno oszlifować. Zainteresowanie grą jest tak duże, że na Steam w Cyberpunk 2077 grało jednocześnie ponad milion osób. Dziś CD Projekt opublikował pierwsze dane sprzedażowe.

Cyberpunk 2077 – dane sprzedażowe

Na stronie CD Projektu ukazał się dziś nowy raport bieżący nr 64/2020. Zawiera on informację dotyczącą liczby złożonych zamówień przedpremierowych gry Cyberpunk 2077. Okazuje się, że w samej tylko przedsprzedaży Cyberpunk 2077 zamówiono ponad 8 milionów razy. Szacunkowe dane zostały zbudowane w oparciu o raporty cyfrowych platform dystrybucyjnych oraz dane zebrane od dystrybutorów fizycznych. Faktyczna liczba sprzedanych egzemplarzy gry może być jeszcze wyższa.



Analitycy prognozowali przed premierą, że liczba sprzedanych w przedsprzedaży egzemplarzy gry Cyberpunk 2077 wyniesie od 5 do 9 milionów. 

Mimo korzystnych rezultatów sprzedażowych kurs akcji CD Projekt cały czas spada i jest o ok. 84 złote niższy na każdej akcji niż w szczycie z 7 grudnia.

kurs cd projekt

Kurs akcji CD Projekt – stan na godz. 12:47, 10.12.2020 r. | Źródło: mat. własny z Google

Warto nadmienić, iż grę Wiedźmin 3 w przedsprzedaży kupiło „zaledwie” 1,5 miliona osób.

Prawdziwy sukces Cyberpunk 2077 może dopiero nadejść

CD Projekt zakładał wcześniej sprzedaż ok. 30 milionów kopii gry do końca 2021 roku. Jeśli 8 milionów egzemplarzy sprzedano już przed premierą, to wydaje się, że jest to cel jak najbardziej realny.

Wydaje się, że jeżeli CD Projekt RED skutecznie załata wszystkie błędy techniczne trapiące produkcję, popularność gry będzie jedynie rosła.

Źródło: CD Projekt

Udostępnij

Maksym SłomskiZ dziennikarstwem technologicznym związany od 2009 roku, z nowymi technologiami od dzieciństwa. Pamięta pakiety internetowe TP i granie z kumplami w kafejkach internetowych. Obecnie newsman, tester oraz "ten od TikToka". Miłośnik ulepszania swojego desktopa, czochrania kotów, Mazdy MX-5 i aktywnego uprawiania sportu. Wyznawca filozofii xD.