Sprzedaż Cyberpunka 2077 ogromnie zwolniła, konkurencja trzyma się o wiele lepiej
Według raportu firmy M Sience, polskie studio powinno sprzedać mniej więcej pół miliona cyfrowych kopii Cyberpunka 2077 w najbliższym kwartale. Nie znając kontekstu, wygląda to na świetne wyniki. Jednak zestawiając procentową popularność sprzedaży na premierę i w kolejnych miesiącach, najnowsze odsłony Call of Duty czy Assassin’s Creed wypadają o wiele lepiej. Miesiąc po premierze Call of Duty było wciąż bardzo popularne, sprzedano aż połowę tego, co przy samym starcie. W drugim miesiącu ciągle świetny wynik 27 proc. w stosunku do premiery, a po trzech miesiącach 14 proc. Assassin’s Creed Valhalla odpowiednio obniżył sprzedaż w kolejnych miesiącach do 35 proc, 15 proc i 12 proc.
Procentowa sprzedaż elektronicznych kopii gier w kolejnych miesiącach / Foto: M Science via thegamer
Cyberpunk 2077 w porównaniu do dwóch przytaczanych gier po prostu leży. Po miesiącu kupowało go tylko 4 proc. osób! To aż dwudziestopięciokrotny spadek sprzedaży! A po dwóch miesiącach był to tylko jeden procent! Można to oczywiście tłumaczyć wyłączeniem gry z cyfrowego sklepu Sony PlayStation czy ogromem zamówień na premierę – większość zainteresowanych po prostu kupiła by swoje egzemplarze w preorderze lub chwilę po premierze. Jednak nie do końca. Sporo osób zakłada taki scenariusz, że czeka na pierwsze recenzje czy obniżki cen, co widać po statystykach konkurencji. Analiza dotyczy tylko kopii elektronicznych, ale zapewne pudełkowe podlegają podobnemu scenariuszowi.
Gracze byli cierpliwi, ale fala krytyki rośnie
Kolejne opóźnienia łatek na pewno nie przysporzyły pozytywnych opinii wśród graczy, którzy przecież byli bardzo cierpliwi w kwestii przekładania samej premiery gry. Później wyczekiwali patchy, ale cały proces mocno się przedłuża. Na stronie CD Projekt czy nawet w mniejszym stopniu na naszym portalu pod opisem zawartości zapowiedzianej łatki 1.2 do Cyberpunka 2077 widać negatywny odzew ze strony niezadowolonych graczy. O ile wszystkie recenzje na Steam są „W większości pozytywne”, tak ostatnie już tylko „Mieszane”. Akcje firmy też nie są już na tak wysokim poziomie jak wcześniej. Cyberpunk 2077 jest naprawdę bardzo dobrą grą, ale na twórcach mści się zły stan techniczny i przedłużające się prace z jego naprawą.
Zobacz również: Demo Outriders strzałem w dziesiątkę. Polska strzelanka hitem przedsprzedaży Steam
Źródło: M Science via thegamer / własne