Cyberpunk 2077 – aktualizacja 1.31
Tym razem skupiono się na naprawie licznych błędów związanych z zadaniami oraz efektami wizualnymi. Usprawniono również nieco system sztucznej inteligencji. Szczególnie zadowoleni powinni być gracze konsolowi, gdyż w końcu zajęto się optymalizacją zużycia pamięci na PlayStation 4. Jeśli zaś chodzi o samą wagę aktualizacji, to możemy mówić o przepaści pomiędzy poszczególnymi platformami.
Osoby posiadające Cyberpunka 2077 na Steamie muszą pobrać 4,7 GB danych, a konsumenci GOG.com zaledwie 817 MB. Diametralnie inaczej ma się sprawa z wersjami gry na konsole poprzedniej generacji. Łatka na PlayStation 4 waży 22,99 GB a na Xbox One – 21 GB. Trudno tak naprawdę wskazać skąd wynikają tak ogromne różnice.
Poniżej z kolei znajdziecie pełną listę zmian:
Rozgrywka
· Naprawiono błąd, który sprawiał, że w momencie ulepszenia przedmiotu ze znacznikiem zadania podstawowa wersja tego przedmiotu nie znikała z ekwipunku.
· Naprawiono błąd, przez który atuty szybkości przeładowywania broni spowalniały czas przeładowania.
· Poprawiono wysokość skoku ładowanego.
· Dostosowano szybkość, z jaką wrogowie wykrywają skradanie się w zależności od poziomu trudności gry.
· V nie będzie się już zacinać w animacji spadania w trakcie wypadku motocyklowego, posiadając atut „Jak skała”.
Zadania i otwarty świat
Bezład:
· Naprawiono błąd, przez który Judy nie pojawiała się w swojej furgonetce na Jig-Jig Street.
Wyboista droga:
· Thorton Galena „Rattler” nie będzie już niewrażliwy na obrażenia po wykonaniu zadania.
Do krwi:
· Naprawiono błąd, przez który zadanie odnawiało się na celu cel „Udaj się na finałową walkę” w zapisach zrobionych na wersji 1.22.
Nie mów Saulowi:
· Naprawiono błąd, w wyniku którego cel „Poczekaj na nomadów” wyświetlał się na ekranie jeszcze długo po przybyciu na skrzyżowanie.
· Naprawiono błąd, w wyniku którego nie można było porozmawiać z nomadami w celu ustalenia planu.
Zawsze wiatr w oczy:
· Naprawiono błąd, przez który samochód gracza blokował się między blokadą a barierką, co uniemożliwiało powrót do samochodu i blokowało postępy.
Efekty wizualne
· Naprawiono błąd, przez który drogi po opadach deszczu nie wyglądały na mokre, co było wynikiem trwających prac nad systemem mokrych nawierzchni. W 1.31 mokre powierzchnie powinny wyglądać bardziej szczegółowo niż przed wystąpieniem problemu.
· Usunięto włosy i/lub brwi w przypadku, gdy wyłączono ich widok we wcześniejszych wersjach gry.
· Naprawiono błąd, przez który strzał z broni typu Tech wywoływał chwilowe oślepiające światło.
· Nie mów Saulowi – naprawiono błąd, przez który Carol brakowało tabletu lub siedziała w powietrzu podczas scenki.
Interfejs
· Przywrócono brakujące opisy Przegrzania i Krótkiego spięcia we wskazówkach hacków.
· Przywrócono brakujące opisy modyfikacji ubioru: Backpacker, Resist!, Osmosis i Tancerz.
Inne
· Naprawiono błąd, przez który gracze nie mogli odebrać w grze nagrody za rejestrację w związku z problemem: „Wystąpił problem z połączeniem sieciowym. Spróbuj później”.
Konsole
· [PlayStation] Optymalizacja pamięci kart graficznych.
Deweloperzy zaznaczają oczywiście, iż naprawione błędy nie dotyczyły wszystkich graczy. Mogło się więc zdarzyć, że ktoś nie doświadczył żadnego z nich. Warto też przypomnieć o nadchodzącym dodatku fabularnym do Cyberpunka 2077 oraz specjalnej wersji gry na konsole nowej generacji. Jej premiera odbędzie się planowo jeszcze w tym roku. Poza tym społeczność niewątpliwie czeka na kolejne większe aktualizacje.
Źródło i foto: CD Projekt RED