Cyberpunk 2077 zmienił się nie do poznania od 2018 roku (wideo)

Maksym SłomskiSkomentuj
Cyberpunk 2077 zmienił się nie do poznania od 2018 roku (wideo)
Zazwyczaj o tym, jak zmieniają się gry od strony oprawy graficznej na przestrzeni od zapowiedzi do premiery, mówi się w negatywnym kontekście. Niektóre firmy, na przykład Ubisoft, regularnie pogarszają jakość grafiki swoich produkcji. W przypadku Cyberpunk 2077 stała się rzecz niezwykła, bowiem tytuł ten znacząco wypiękniał od czasów targów E3 2018. Udowadnia to film opublikowany na YouTube przez internautę Cycu1.

Jakość grafiki w Cyberpunk 2077 jest wysoka

O ile grasz na wydajnym komputerze. Internauta dysponujący układem graficznym NVIDIA GeForce RTX 3080, procesorem AMD Ryzen 9 3900X i 16 GB RAM-u, pokusił się o porównanie w rozdzielczości 4K materiału promocyjnego Cyberpunk 2077 z targów E3 2018 z zarejestrowanym przez siebie gameplayem. Efekt może wielu zaskoczyć. Najnowsza produkcja CD Projekt RED wygląda obecnie fenomenalnie i znacznie lepiej od tego, co prezentowano widzom na imprezach gamingowych. Nie wierzycie? Zerknijcie.

Nie zdziwię się, jeśli osoby grające w niniejszy tytuł na PS4 i XONE w odpowiedzi na mój zachwyt i powyższy film rzucą pod nosem przekleństwem.

Największy problem Cyberpunk 2077 to podejście CD Projekt RED do tematu

Ogrywam Cyberpunk 2077 na PC z kartą graficzną Palit GeForce RTX 2080 Ti i mogę Wam powiedzieć jedno: gra wygląda obłędnie nawet w rozdzielczości 2560×1440 pikseli. Jak działa? Na ultra detalach, z „wymaksowanym” ray tracingiem i DLSS ustawionym na auto płynność animacji wynosi 70 klatek na sekundę. Produkcją jestem zachwycony, choć natrafiam sporadycznie na dziwne glicze. Raczej w pozytywnych słowach na temat oprawy graficznej gry wypowiadają się także użytkownicy konsol PlayStation 5 i XBox One. Niestety, CD Projekt RED zgotował piekiełko użytkownikom PlayStation 4 i Xbox One, co fatalnie rzutuje na całościowe postrzeganie ich dzieła.

O ile można zachwycać się grafiką w Cyberpunk 2077 na PC, to trzeba uczciwie powiedzieć, że w pogoni za pieniądzem CD Projekt RED bardzo źle potraktował osoby korzystające z konsol poprzedniej już generacji. Nikt nie spodziewał się zapewne, że na sprzęcie z 2013 roku gra wyglądała będzie tak dobrze, jak na najwydajniejszych komputerach, ale… Cóż, grafika na starszych platformach prezentuje się po prostu źle, co w połączeniu z liczbą bugów i gliczy wywołuje u graczy niemałą frustrację. I nic dziwnego.

Gdyby Cyberpunk 2077 nie został wydany na PS4 i Xbox One, odbiór gry na całym świecie byłby znacznie lepszy. Wtedy jednak CD Projekt nie mógłby pochwalić się 8 milionami kopii zamówionymi w przedsprzedaży, a produkcja na pewno nie zarobiłaby na siebie tak szybko…

Źródło: YouTube

Udostępnij

Maksym SłomskiZ dziennikarstwem technologicznym związany od 2009 roku, z nowymi technologiami od dzieciństwa. Pamięta pakiety internetowe TP i granie z kumplami w kafejkach internetowych. Obecnie newsman, tester oraz "ten od TikToka". Miłośnik ulepszania swojego desktopa, czochrania kotów, Mazdy MX-5 i aktywnego uprawiania sportu. Wyznawca filozofii xD.