Darmowe Fall Guys kradło pieniądze graczy. Deweloper: to bug

Maksym SłomskiSkomentuj
Darmowe Fall Guys kradło pieniądze graczy. Deweloper: to bug
Szef Unity określił niedawno deweloperów gier bez systemów mikropłatności mianem idiotów. Johnowi Riccitiello z pewnością spodobałby się w tym kontekście „błąd” w popularnej i od jakiegoś czasu darmowej grze Fall Guys. Otóż okazało się, że produkcja bez wiedzy graczy samodzielnie… dokonywała zakupów w sklepie z wirtualnymi przedmiotami.

Fall Guys z pierwszym takim bugiem w historii

Mediatonic przeprosił za błąd, który powodował, że gracze dokonywali „przypadkowych” zakupów wirtualnych produktów premium w Fall Guys. O sprawie stało się głośno, kiedy dziesiątki graczy podniosło raban na Reddicie, że z ich kont znikają pieniądze, podczas gdy przeglądają tylko oni sklepik w grze.

Początkowo zespół wsparcia gry… nie chciał dokonywać zwrotów, powołując się na swoją politykę zwrotów, w której widnieje jasne stanowisko: wszystkie zakupy produktów wirtualnych są ostateczne i nie podlegają zwrotom.



„Powiedziałeś, że to „zbugowany zakup” i „znany problem”. Żadna z tych rzeczy nie ma miejsca” – mówili przedstawiciele obsługi klienta jednemu ze skarżących się graczy. „Zakup został dokonany przez Ciebie, a nie w wyniku błędu.”

Bezczelność.

„To nie jest »znany problem«, ponieważ nie jest to problem. Przedmioty nie mogą być kupowane automatycznie przez system, bo zawsze wymagają pewnych danych wejściowych od gracza. Ponownie, niezależnie od tego, czy to przypadek, czy nie, dokonałeś określonych czynności i kupiłeś przedmiot. Zgodnie z naszą umową EULA, na którą wyraziłeś zgodę, wszystkie zakupy są ostateczne i nie podlegają zwrotowi” – ciągnął pracownik wsparcia.

Producent nagle zmienił zdanie

„To, co dzieje się w grze, nie jest zamierzone i aktywnie to naprawiamy” – wyjaśnił rzecznik Mediatonic w oświadczeniu dla prasy, zmieniając o 180 stopni swoje stanowisko. „Odpowiedź obsługi klienta była nie do przyjęcia i zaoferujemy zadośćuczynienie wszystkim, których dotyczył bug”.

Na Twitterze podkreślono, że programiści wprowadzają zmiany w projekcie sklepu, aby zapobiec wystąpieniu takiej sytuacji w przeszłości. Każdy poszkodowany dodatkowo dostaną Grandisa, zmieniający kolor legendarny kostium. Ponadto wszyscy poszkodowani otrzymają zwroty.

W ciągu zaledwie dwóch tygodni od przejścia na model free-to-play, w Fall Guys zagrało 50 milionów osób.

Źródło: Twitter

Udostępnij

Maksym SłomskiZ dziennikarstwem technologicznym związany od 2009 roku, z nowymi technologiami od dzieciństwa. Pamięta pakiety internetowe TP i granie z kumplami w kafejkach internetowych. Obecnie newsman, tester oraz "ten od TikToka". Miłośnik ulepszania swojego desktopa, czochrania kotów, Mazdy MX-5 i aktywnego uprawiania sportu. Wyznawca filozofii xD.